اولویت دولت باید زندگی و معیشت عامه مردم باشد

مرجع تقلید شیعیان گفت: دولت به دغدغه‌های اصلی مردم همانند ایجاد اشتغال بیشتر و مبارزه با قاچاق، مفاسد اقتصادی و گرانی اقلام اساسی، اهتمام بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه نمی توان منکر شد که در همه جا و از جمله دولت ضعف هایی وجود دارد، تصریح کردند: با این اوصاف اما در شرایط فعلی هرگونه تضعیف دولت امری کاملاً خلاف است و همه باید از دولت حمایت کرده و در زمانی که دشمن همه توان خود را بکار گرفته تا به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند، باید دولت را تقویت کنیم.

این مرجع تقلید تشیع در این دیدار که عصر پنجشنبه در قم انجام شد، افزود: امروز زمان تسویه‌ حساب‌های شخصی و حل اختلافات انتخاباتی نیست و اگر هم دولت در جایی ضعف دارد، همه باید کمک کنیم تا این ضعف‌ها برطرف شود.

وی اظهارداشت: امروز آمریکا از هر زمان دیگری منزوی‌تر است و شاهد آن هستیم که در موضوع خروج آنها از برجام حتی دوستان اروپایی‌شان نیز با آمریکایی‌ها همکاری نکردند و این مسأله خیلی مهم و نقطه قوت ماست، بویژه آنکه دولت جدید آمریکا نشان داده است که تنها با ایران و برجام مشکل نداشته و با همه مشکل دارد.

آیت الله مکارم شیرازی، شرایط امروز را یک امتحان تاریخی برای ملت ایران و دولت و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: در این شرایط بسیار مهم است که دولت درباره عملکرد و اقدامات خود اطلاع‌رسانی گسترده، دقیق و بهنگام داشته باشد و آنچه را که مایه امیدآفرینی برای مردم است با هنرمندی به آنها انتقال دهد و البته ضعف‌ها و نقص‌های احتمالی را نیز صادقانه بپذیرد چرا که این مسأله تأثیر روانی بسیار مثبتی خواهد داشت.

وی با درخواست ابلاغ سلام به رئیس جمهور افزود: دولت در صدر اولویت های خود معیشت و زندگی عامه مردم را باید مراقبت کند و به گونه ای باشد که به دغدغه های اصلی مردم همانند ایجاد اشتغال بیشتر و مبارزه با قاچاق، مفاسد اقتصادی و گرانی اقلام اساسی، اهتمام بیشتری کند.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در این دیدار با ابلاغ سلام روحانی خدمت این مرجع معظم تقلید شیعه، گفت: رئیس جمهور پیوسته بر ارتباط مستمر اعضای دولت با مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و استفاده از نظرات ایشان تاکید دارد و امروز نیز به دستور رئیس جمهور خدمت شما رسیده ام تا گزارشی را از وضعیت دولت و کشور ارائه نمایم.

رییس دفتر رییس جمهور اظهارداشت:امروز در وضعیتی قرار داریم که همه باید یکصدا و یک نظر درباره آنچه پیش رو کشور است و اینکه چه باید کرد، اتفاق نظر داشته باشیم.

واعظی با اشاره به مواضع دولت جدید آمریکا علیه ایران اسلامی افزود: دولت از ابتدا تسلیم این زیاده خواهی ها نشده و با قوت پاسخ اظهارات و مواضع دولت آقای ترامپ را داده است.

وی گفت: امروز همه بر مقاومت در برابر زیاده خواهی های دولت آمریکا اتفاق نظر دارند و دولت نیز با برنامه ریزی و بررسی همه گزینه ها، اجازه نخواهد داد زندگی مردم خیلی تحت تاثیر جنجال سازی ها و فشارهای آمریکا قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهارداشت: بسیار مهم است که در شرایط حاضر یک پیام و آن هم پیام وحدت و انسجام از ایران به جهان مخابره شود و برای تحقق این هدف نیز باید با تعامل نزدیکتر با مردم، ارتباط بین نظام و مردم و ارتباط مسوولان بخش های مختلف با یکدیگر را بیش از پیش تقویت کنیم تا به این ترتیب از دوره ای که باور دارم خیلی طولانی نخواهد بود، با موفقیت عبور کنیم.

واعظی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای تشکیل جلسات هفتگی مشترک بین مسئولان سه قوه، گفت: با جنگ روانی شدیدی مواجه ایم که از خارج کشور مدیریت می‌شود، اما کشوری که ستون خیمه‌اش، ولایت فقیه است، قادر است از این سختی‌ها عبور کند.

305

کد خبر: 959240

وب گردی

وب گردی