مسئولیت ضعف دولت در بحث ارز را می پذیرم

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه وظیفه دولت تقویت پول ملی و حفاظت از مردم است، گفت: به مردم می گویم که اگر هر ضعفی در دولت در بحث ارز یا مسائل دیگر وجود دارد، من مقصرم و مسئولیت آن را می پذیرم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه برای مقابله با تحریم های پیش رو برخی از برنامه های دولت باید تغییر کند، اظهار داشت: در برنامه توسعه ششم پیش بینی شده است برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد سالانه باید مبلغ ۷۷۰ هزار میلیارد تومان منابع کسب شود که برای دستیابی به این مبلغ منابع مختلفی از جمله ۶۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی باید کسب کنیم.

وی افزود: پیش بینی ما در بودجه سال جاری فروش ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه نفت با قیمت هر بشکه ۵۵ دلار به قیمت ۳۵۰۰ تومان بود که نه تنها به این میزان بلکه بیشتر از تولید نفت را فروخته ایم. در شرایط اقتصادی فعلی که پول ملی ما در خطر است به کمک بیشتر مردم نیاز داریم و بطور حتم ساعت کاری وزرا و کارمندان دولت افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه سال گذشته(۹۶) لایحه بودجه ۵۲۰ هزار میلیارد تومانی با پیش بینی فروش نفت ۵۵ دلاری را برای تصویب بودجه به مجلس بردیم که تائید و تصویب شد، تصریح کرد: تولید نفت ۷۴ درصد افزایش داشته و شاخص های رشد اقتصادی نیز بهبود یافته است.

نوبخت گفت: اگر تحریم اتفاق بیفتند سه مدل دیگر برای بودجه پیش بینی شده است که یکی از آنها به تصمیم گیری های اتحادیه اروپا در قبال برجام و تحریم ها بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه دولت تقویت پول ملی و حفاظت از مردم است، خاطرنشان کرد: به مردم می گویم که اگر هر ضعفی در دولت در بحث ارز یا مسائل دیگر وجود دارد، من مقصرم و مسئولیت آن را می پذیرم.

305

کد خبر: 959249

وب گردی

وب گردی