استان ها در هفته ای که گذشت

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزرش گروه استان های ایسکانیوز، واکنش معاون استاندار آذربایجان شرقی به اخبار کذب در رابطه با اعتراضات به گرانی، استعفای شهردار کرمانشاه، بحران کم آبی در استان های کشور، خشکی تالاب هامون و موضوع شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) قرار داشتند.

معاون استاندار: مردم آذربایجان شرقی درک خوبی از شرایط دارند

رحیم شهرتی فر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: هیچ تجمعی تاکنون در استان وجود نداشته و این گونه اخبار را شدیدا تکذیب می کنم.

وی با تاکید بر این که خبر تجمع در استان دروغ محض است، گفت: در استان آذربایجان شرقی هیچ شهری تاکنون تجمع غیرقانونی برگزار نشده است.

معاون سیاسی استاندار افزود: تمامی مغازه ها باز، بازاریان مشغول به کار و همچنین مردم زندگی عادی خود را می کنند.

yon.ir/K94I4

اصرار شهردار کرمانشاه برای تایید استعفایش از شورای شهر

رسول آزادی رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: سابقه درخشان درگیری شورای شهر از گذشته بسیار بوده است.

وی با بیان این که پس از خواندن نامه استعفای شهردار دستورهای لازم را به هیات رئیسه شورا ارائه داده ام، گفت: دلیل استعفای شهردار در این نامه به منظور همدلی شورا و اشکالاتی که در شهر وجود دارد، ذکر شده است.

رئیس شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: شهردار نزد من آمده و با بیان این که خسته ام درخواست داشته تا با استعفایش موافقت کنم.

yon.ir/PKcO8

روایتی از حادثه هفتم تیر سال 60

محمدرضا خباز استاندار سابق سمنان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: یکی از تلخ ترین حوادث انقلاب حادثه دردناک هفتم تیر بود، حادثه ای که سیدالشهدای انقلاب یعنی شهید بهشتی به قول امام راحل بهشت یک امت و 72 نفر از قوای مختلف در حادثه حزب جمهوری به دست منافقین این واقعه اتفاق افتاد.

وی افزود: صبح هفتم تیر به مسوولیتی که در سرپرستی اداره مبارزه با مواد مخدر داشتم به تهران رسیدم که شاهد شرایط بسیار دردآور و ناراحت کننده این اتفاق بودم.

استاندار سابق سمنان با اشاره به این که حضور در آن مهلکه و قتلگاه میسر نبود، گفت: زیرا نیروهای نظامی و انتظای اجازه ورود به آنجا را نمی دادند.

yon.ir/iP2Qi

تذکر معاون استاندار خراسان رضوی به ترکمنستان در رابطه با ماموران مرزبانی

محمدرحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در این دیدار با توجه به این که دو کشور مرزهای بسیار خوب و امنی را با یکدیگر دارند تاکید داشتیم این امنیت در مرز باقی بماند.

وی افزود: همچنین تاکید داشتیم که با توجه به فعل و انفعالات و حوادثی که در دنیا رخ می دهد این موضوعات بر روابط و دوستی در مرزهای دو کشور از میان نرود.

yon.ir/L4oLF

بی توجهی دولت به کمک دانشگاه آزاد برای حل معضل خشکسالی تالاب هامون

دکتر محمد عمرانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در رابطه با بحث بهبودی خشکسالی تالاب هامون فرمانداری متولی این موضوع است که از دانشگاه آزاد اسلامی هیچ کمکی درخواست نکرده اند.

وی افزود: در سنوات گذشته کارگروه هایی در راستای حل معضل تالاب هامون تشکیل دادند اما در این کارگروه ها از دانشگاه آزاد دعوت نشده است.

سرپرست واحد زابل تصریح کرد: ارگان های متولی حتی از دانشگاه آزاد با حداقل با بودجه پژوهشی محدودی که داشته هیچ گونه درخواستی نداشته اند.

yon.ir/uYROs

مشکل شوری آب در آبادان به کجا رسید؟

عزیز الله شهبازی فرماندار شهرستان آبادان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: موضوع خکشسالی در شهرستان به سال های قبل از 57 بازمی گردد اما در سال جاری خشکسالی نسبت به سال های گذشته بسیار بیشتر و باعث شد تا حجم آب در پشت سدها بسیار کاهش یابد.

وی با تاکید بر این که خشکسالی در سال 96 نسبت به 50 سال گذشته بی بدیل بوده، گفت: بخش عمده ای از برداشت آب آبادان از رود بهمنشیر و بخش دیگر آن از طرح غدیر بوده که از آب کرخه وارد شده است.

فرماندار شهرستان آبادان تصریح کرد: با توجه به این که میزان مصرف و تبخیر آب در شهرستان های آبادان، شادگان و خرمشهر در گرمای تابستان افزایش یافته دیگر آب زیادی در رودخانه و سدها وجود ندارد که در نتیجه هیچ توربینی در حال فعالیت نیست.

yon.ir/2J6w0

آمادگی مرز خسروی برای مراودات تجار

محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به شرایط دو طرف ایران و عراق رایزنی ها صورت گرفته است.

وی افزود: تاکنون هیچ مشکلی از سوی ایران وجود نداشته و تمام تمهیدات برای اربعین آماده شده است.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: در رابطه با شرایط عراق در حال حاضر مرز خسروی برای تجار تقریبا آماده و اعلام شده تا تجار مراودات خود را از مرز خسروی داشته باشند و تقریبا تاکنون این امر آغاز شده است.

yon.ir/HTh9R

زنگ خطری برای تخلیه جنوب شرق کشور به دلیل بحران کم آبی

حبیب اله دهمرده عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: با توجه به مشکلات استان سیستان و بلوچستان به ویژه سیستان، آب سیستان به رودخانه هیرمند در افغانستان وصل است و ما هیچ دخالتی نمی توانیم در این موضوع داشته باشیم.

نماینده مردم زابل در خانه ملت با بیان این که درصد بسیار زیادی ازجمعیت استان تخلیه شده است، گفت: دولت و نظام نمی تواند غیرمسوولانه با این موضوع برخورد کند.

وی افزود: مگر حوزه خلیج فارس آب شیرین کن ندارد؟ دنیا سالیانه میلیون ها متر مکعب آب از دریا برای مصرف آب شرب، صنعت و کشاورزی استفاده می کند.

yon.ir/bxRxv

901

کد خبر: 959253

وب گردی

وب گردی