اداره کشور امروز سخت نیازمند ویژگی‌ها دکتر بهشتی است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد:اداره کشور امروز سخت نیازمند ویژگی‌ها و خصائص بهشتی است و روحیه بهشتی‌گونه است که در سخت‌ترین شرایط از پس اساسی‌ترین و دشوارترین کارها برمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در جمع طلاب و روحانیون طرح ولایت اظهارکرد: نام شهید بهشتی یادآور چند ویژگی ممتاز شامل جدیت و سخت‌کوشی، دقت و تیزبینی، صبر و مدارا، نظم و تقوا، دانایی و مواجهه عالمانه و در عین حال انقلابی با مسائل، استقامت و فداکاری و نهراسیدن از سرزنش و تهمت‌های دشمنان و غافلان، تبعیت محض از ولی‌فقیه و ترجیح ندادن خواست و نفع خود بر خواست امام امت و نفع مردم است.

وی افزود: نقش آیت الله بهشتی در نظام‌سازی در میان اصحاب امام بزرگوار، برجسته و بی‌بدیل است. شرایط دشوار و بحرانی دو سال اول انقلاب نتوانست مانع حرکت مجاهدانه و پیشروانه آیت الله بهشتی در پایه‌گذاری نظام قضایی و هدایت مجلس خبرگان قانون اساسی و تدوین یک قانون اساسی فوق‌العاده مترقی و در عین حال، اسلامی و مردمی شود.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد:اداره کشور امروز سخت نیازمند ویژگی‌ها و خصائص بهشتی است و روحیه بهشتی‌گونه است که در سخت‌ترین شرایط از پس اساسی‌ترین و دشوارترین کارها برمی‌آید.

رئیسی گفت: تنبلی و کم‌کاری، روزمرگی و بی‌برنامگی، دور از مردم زندگی کردن، دل‌بستن به بیگانه و چشم‌بستن بر توان ملی، ضد سبک زندگی و مدیریتی شهید بهشتی و ضد سیره امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز مهمتر از تهدید و دشمن خارجی برای انقلاب و مردم، تهدید داخلی یعنی سبک زندگی و مدیریتی اشرافی، غیرانقلابی، بی‌برنامه و بی‌تدبیر، شعارزده و بی‌عمل است.

وی اظهارکرد:مردم و رهبری انقلاب همواره در خط مقدم مقابله با دشمن بوده‌اند و انقلابشان را با نصرت و تأیید الهی حفظ کرده‌اند، ما مسئولان نیز باید با عمل مؤمنانه و انقلابی خود از خداوند بخواهیم ما را نیز در این خط و در کنار مردم، بپذیرد.

رئیسی بیان کرد:مردم اگر از ما مسوولان، صداقت، فداکاری، برنامه‌ریزی، تدبیر عالمانه و کار شبانه‌روزی ببینند، سختی‌ها را تحمل می‌کنند، همچنانکه در سال های اول انقلاب که فشارها چندین برابر امروز بود، درخشش این شاخص‌های مثبت در مسئولان تراز اول کشور همچون شهید بهشتی، موجب شد ایران پر افتخار و مردم مومن آن، از کوران فشارها و تهدیدها پیروز و مقتدر بیرون آیند.

کد خبر: 959291

وب گردی

وب گردی