۸۰ درصد بزرگ‌ترین طرح بنزین‌سازی کشور با توان بومی ساخته شد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان این‌که پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نماد کوشش مهندسان ایرانی در سخت‌ترین شرایط تحریم است، گفت: شرایط کنونی ما سخت‌تر از دفاع مقدس نیست و در حوزه‌های مهم اقتصادی پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، عبادالله عبداللهی روز پنجشنبه در آیین افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، با اشاره به این‌که پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان به شمار می‌رود، خطاب به روحانی گفت: همانگونه که روز گذشته شما در جمع مدیران ارشد دولت عنوان کردید با همدلی و وفاق می توانیم از شرایط کنونی پیش آماده با سربلندی بیرون بیاییم و مطمئن باشید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) همراه شما خواهد بود.

او عنوان کرد: اگر دل‌ها همراه هم باشند و وحدت کلمه وجود داشته باشد در برابر مشکلات موفق می‌شویم. شرایط امروز سخت‌تر از شرایط دفاع مقدس نیست، به برکت وجود مقام معظم رهبری و مدیران مجرب و توانمند کشور پیشرفت خواهیم کرد و در مقابل مشکلات سر خم نخواهیم کرد و خوشبختانه در حوزه‌های مهم اقتصادی پیشرفت خوبی داشته‌ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید بر این‌که در جنگ اقتصادی جوانان موفق بوده‌اند، گفت: خوشبختانه تعداد زیادی از نیروهای این پالایشگاه را مهندسان و کارگران جوان تشکیل می‌دهند.

سردار عبداللهی اظهار کرد: در سال 97 بر اساس اولویت 40 پروژه در دست اجرا داریم که سهم زیادی از آن مربوط به صنعت نفت است و در دستور کار قرار دارد.

او بنزین تولیدشده در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را جزو باکیفیت‌ترین بنزین‌های تولیدی برشمرد و گفت: احجام این پروژه بسیار متفاوت از دیگر پالایشگاه‌های کشور بوده و از نظر محیط و حجم برابر با سه فاز پارس جنوبی است.

عبداللهی با اشاره به این‌که اولویت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم بسیار دقیق و با اهمیت بود، گفت: از جمله این اقدام‌های مهم، اجرای سه فاز پارس‌جنوبی و مهار 7,3 میلیارد مترمکعب از آب‌های مرزی بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با بیان این‌که بیش از 80 درصد طراحی و تامین تجهیزات، ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با استفاده از نیروها و امکانات داخلی بوده است، گفت: در این پروژه عظیم 10هزار نیروی متخصص برای ساخت پالایشگاه آمادگی پیدا کردند.

402

کد خبر: 959318

وب گردی

وب گردی