انسجام داخلی تنها راه برون رفت از وضع موجود

دبیر اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران گفت: مدیریت امور حیاتی مردم بایدبه افرادی سپرده شود که توانایی حل مسائل مهم کشور را دارند و می‌توانند به وضعیت نابسامان اقتصادی سروسامان دهند.

حسن بکتاشی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، درباره وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: مدیریت امروز وضعیت اقتصادی ما بسان ضرب‌المثلی است آشنا که "کسی که خواب است را می‌توان بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده است را هرگز". در واقع برخی از مدیران بخش اقتصادی کشور به جایگاهی از ناکارآمدی رسیده‌اند که با صحبت‌ها و عملکرد خود، نشان می‌دهند واقعا خود را به خواب زده‌اند.

دبیر اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران گفت: جایگاه و توانایی فکری و عملیاتی کابینه پیر و خسته آقای روحانی در زمینه حل مشکلات کشور، که عمده آن ناشی از سو مدیریت دولت است کجاست؟ ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است که نیازمند توجه دولت است.

وی اظهار کرد: در داخل به گونه‌ای وانمود می‌شود که گویی اتفاقات و نابسامانی‌های باز ارز و طلا و حتی اقلام اساسی مورد نیاز مردم به خروج امریکا از برجام مرتبط است اما سو مدیریت‌هایی که در بخش‌های مختلف پولی،بانکی و نظارتی از هیچ کس پوشیده نیست. وضعیت چند ماه اخیر نشان داده است که امیدی به تدبیر کابینه نیست.

بکتاشی ادامه داد: از طرفی دیگر مجلس شورای اسلامی در این مدت و جریان آشفته بازی‌های بازار مالی در شوک فرو رفته است. شاید آقایان در مجلس فراموش کرده‌اند که چه وظایفی دارند، برای چه مردم به آنها اعتماد کرده‌اند و آنها را به مجلس فرستاده‌اند. آیا زمان آن نرسیده است که به صورت جدی و مورد انتظار، نماینده مردم باشند و حساب و کتاب‌های سیاسی و جناحی و محافظه‌کاری‌های رسوخ کرده را کنار بگذارند؟

وی افزود: نمایندگان مجلس یک بار شرح وظایف خود را مطالعه کنند؛ سکوت تعجب برانگیز مجلس در اتفاقات اخیر به گونه‌ای القا شد که مردم فراموش کردند مجلسی وجود دارد و درون این نهاد قانون‌گذاری کمیسیونی به نام کمیسیون اقتصادی برای حل نابسامانی‌های اقتصادی قرار داده شده است، جایگاهی که در چند سال اخیر در حل مشکلات اقتصادی کشور نقش خاصی ایفا نکرده است.

بکتاشی تصریح کرد: انتظار ما این است که اعضای حاضر در این بخش حیاتی مجلس روز و شب نداشته باشند و باید همچون تمام سربازان پا در رکاب ولایت با تمام توان به حل مسائل اقتصادی کشور و هدایت دولت بپردازند. انتظار است مجلس‌ قانون اساسی را به طور تمام و کمال اجرا کنند و محافظه کاری و سازش را کنار بگذارد و فقط به فکر مردم باشند.

وی در پایان اظهار کرد: در زمانی به سر می‌بریم که اتحاد و انسجام داخلی تنها راه برون رفت از وضع موجود است، معتقدم اکنون زمان تسویه حساب‌های جناحی و شخصی نیست، اما باید گفت کسانی که اشتباهی سوار شده‌اند در اولین ایستگاه پیاده شوند و مدیریت امور حیاتی مردم را به افرادی بسپارند که ثابت کرده‌اند توانایی حل مسائل مهم کشور را دارند و می‌توانند در عمل، انقلابی و جهادی و با نگاه به ظرفیت‌های متعدد داخلی به وضعیت نابسامان اقتصادی سروسامان دهند.

204

کد خبر: 959335

وب گردی

وب گردی