دکتر ولایتی: مردم ایران حامی دولت در برابر تحریم ها هستند

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت:ملت ایران دولت را در برابر تحریم‌های رییس جمهور عربده جو و عهدشکن آمریکا حمایت می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ دکتر علی اکبر ولایتی در جریان برگزاری مراسم اهدا مدال های تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی به موزه آستان قدس رضوی در مشهد با تاکید بر اینکه آمریکایی ها فکر می کنند ملت ایران تسلیم خواهند شد اما دیری نمی پاید که ملت ما از این سد هم عبور می کند و دیگران را به شگفتی وا میدارد افزود: بی تردید ایران قدرت نخست منطقه است که توانسته دست آمریکا و متحدانش را با مدد محور مقاومت از منطقه کوتاه کند، رئیس جمهور آمریکا بداند ملت ایران در برابر یاوه گوییهایش ایستاده و اتفاق کلمه ای که در کشور ما بوجود آمده بشارت دهنده موفقیت ها در آینده است.

وی ادامه داد: امروز هم بعد از پیروزی های مختلف در عرصه ی مبارزه با مخالفین انقلاب؛ شاهد تحریم کشور توسط یک رییس جمهور عربده کش و فردی عهد شکن هستیم که باید تاکید کنم ملت و دولت ایران در برابر این تحریم ها متحد خواهند بود.

رئیس هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه همچنین گفت: امروز دو ‌محور بر اساس فرهنگ اسلامی ایرانی، انقلابی و پیشبرد علم مد نظر مدیران دانشگاه آزاد است، یکی از مصادیق پیشرفت در علم تولید هوش مصنوعی است که از این موفقیت می توان برای رشد در حوزه اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها و تهدیدهای بین المللی استفاده کرد.

وی افزود: تولیدات علمی ایران طی 40سال گذشته 70برابر شده و تعداد دانشجویان به 5میلیون نفر رسیده است. این نشانگر علم دوستی ملت ایران می باشد که پس از ظهور اسلام این مهم بروز بیشتری داشت و حاصل آن ظهور علمایی در جای جای کشور است.

دکتر ولایتی ادامه داد: نخبگان ما با تبدیل علم به تکنولوژی و ثروت کشور را پیش می برند و دانشگاه آزاد اسلامی که ۴۰ درصد ظرفیت آموزش عالی را به خود اختصاص داده است، نیز در این راه به پیشرفت علمی و فناوری کشور کمک خواهد کرد.

بنا به گزارش ایسکانیوز؛ تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقاتی که از 28تا31 خرداد گذشته در کانادا با حضور 400تیم از 40کشور جهان در لیگ های مختلف در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی برگزار گردید موفق به کسب 16مقام برتر رقابت ها، سه مقام نخست، سه مقام دوم و سه مقام سوم شد.

لازم به ذکر است در مجموع تیم ام.آر.ال دانشگاه آزاد اسلامی به همراه تیم های دانش آموزی کاوش و مدرسه انرژی اتمی موفق به کسب نتایج برتر در بخش های روبات انسان نما، شبیه ساز امدادگر، امدادگر واقعی و روبات صنعتی شدند.

301

کد خبر: 959347

وب گردی

وب گردی