برنامه های دیوان عدالت اداری برای کاهش اطاله دادرسی  جدی است

حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی گفت: تا پایان سال جاری پرونده مانده ای از سال ۹۵ به قبل در دیوان عدالت اداری نخواهیم داشت.

حجت الاسلام محمد کاظم بهرامی در گفت و گوی اختصاصی با ایسکانیوز گفت: سامانه الکترونیکی ثبت اولیه دادخواست توسط دفاتر الکترونیکی قوه قضائیه است اما رسیدگی به پرونده ها مقوله دیگری است که باید کوتاه شود.

وی گفت: همانطور که قبلا نیز گفته ام برنامه های دیوان عدالت اداری برای کاهش اطاله دادرسی یک برنامه جدی است که از سال گذشته کلید خورده است.

بهرامی افزود: کلیه پرونده هایی که از سال ۹۵ و ماقبل آن در شعب دیوان موجود هستند تا پایان سال رسیدگی می شوند و تقریبا تا پایان خرداد امسال پرونده های مانده در این سنوات نداشته ایم مگر در مواردی خاص.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: البته منظور پرونده هایی هستند که در سال ۹۵ به تجدید نظر رسیده اند اما ورود این پرونده ها در سالهای ۹۳و ۹۴ باشد. در حال حاضر ضرب الاجلی را تعیین کرده ایم که حتی پرونده های ورودی سال ۹۵ قطع نظر از اینکه چه زمانی به شعبه رفته تا پایان شهریور امسال مختومه شود و مطمئن هستیم با برنامه ریزی های انجام شده هیچ پرونده ای از سال ۹۵ در شعب بدوی و تجدید نظر نخواهد ماند.

وی ادامه داد: باید این نکته یاد آوری شود که برخی از پرونده ها در اجرای احکام به دلیل سختی اجرا ممکن است زمان بیشتری را بطلبند و در شورای معاونان به دنبال این هستیم که حتی اینگونه پرونده ها هم با جدیت رسیدگی شود شاید عجله و اهتمام ما برای رسیدگی به پرونده های پیشین بیشتر از متقاضیان پرونده باشد.

اکرم جدیدی ممتاز

۷۰۵

کد خبر: 959355

وب گردی

وب گردی