ایران از مقصران سانحه سانچی شکایت کرد

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس از تکمیل گزارش نهایی سانچی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: رایزنی ها و حتی شکایت از دستگاه های دخیل در این سانحه از سوی مقام مسئول ایرانی صورت گرفته و تا احقاق حق جان باختگان پیگیری ها ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شادمهر کاظم زاده با اشاره به این‌که جزییات سانحه سانچی به زودی با حضور مسئولان مربوطه در کمیته حمل و نقل کمیسیون بررسی می‌شود، اظهار کرد:‌ گزارش مجلس از سانحه سانچی در حال تکمیل است. طبق وظیفه ذاتی این کمیسیون و کمیته های تخصصی بررسی های لازم در خصوص این سانحه در حال انجام است.

کاظم زاده در پاسخ به این سئوال که آیا ایران شکایتی درخصوص این سانحه به دادگاه هنگ کنگ کرده است، تصریح کرد: به طور حتم رایزنی ها و حتی شکایت از دستگاه های دخیل در این سانحه از سوی مقام مسئول ایرانی صورت گرفته و تا احقاق حق جان باختگان پیگیری ها ادامه خواهد داشت.

او با بیان این‌که هفته پیش‌رو آخرین اطلاعات سانحه سانچی را به اطلاع مردم خواهیم رساند، تصریح کرد: گزارش های مقدماتی این سانحه آماده شده و به زودی به اعمال نظارت مجلس گزارش نهایی آن نیز از سوی دولت تهیه و در مجلس نیز با گزارش تدوین شده از سوی نمایندگان قرائت خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در گزارش مذکور میزان تقصیر عوامل در وقوع حادثه مشخص خواهد شد گفت: مطالبه مردم از مسئولان تسریع در اعلام علل وقوع حوادث و مقابله با تکرار آن است که در این راستا مجلس تمام تلاش خود را برای شفاف سازی زوایای مختلف این حادثه انجام می دهد. با اولویت بندی هیات رئیسه گزارش سانچی نیز به زودی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

منبع: خانه ملت

402

کد خبر: 959376

وب گردی

وب گردی