دبیر شورای مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان معرفی شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در نشستی با حضور مسئولان کشوری و استانی معرفی شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، «رحمدل بامری» در نشستی با حضور مسئولان کشوری و استانی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان معرفی و از زحمات «سعید امیری» سرپرست این دبیرخانه تقدیر شد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم معارفه و تکریم دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: تدابیر و اقدامات مبارزه با این پدیده شوم در چند سال اخیر در استان به مراتب بیشتر از سالهای قبل بوده است.

محمد هادی مرعشی افزود: با وجود همه این اقدامات به دلیل سودآوری سرشار قاچاق مواد مخدر، همواره شاهد استفاده از راههای جدید توسط سوداگران و باندهای بزرگ برای جابجایی مواد مخدر با هدف افزایش گرایش جوانان به اعتیاد هستیم.

وی اجرای طرح انسداد مرز را از جمله اقدامات مناسب در استان عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح هر چند که نتایج مثبتی در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر دارد اما با توجه به اینکه خیلی از قاچاقچیان بعد از انسداد مرز امکان فعالیت خود را از دست دادند و به طرف افغانستانی خود بدهکار شدند منجر به افزایش ناامنی و گروگان گیری در سیستان و بلوچستان شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این مصرف موادمخدر صنعتی از طریق فعالیت افرادی به عنوان آشپز در زمینه تولید انواع مواد مخدر شیمیایی افزایش یافته و سوداگران مرگ نیز به دلیل لزوم هوشمندی برای ادامه فعالیت در این عرصه غیر قانونی همواره اطلاعات فنی خود را به روز می کنند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برنامه ریزی ها بر روی افزایش سطح کشفیات مواد مخدر متمرکز شده است به طوری که سال گذشته ۲۳۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و شمار زیادی از خرده فروشان و معتادان متجاهر دستگیر شدند.

وی افزود: با وجود همه این اقدامات هنوز در بحث ایجاد اشتغال نتوانستیم به درستی فعالیت کنیم به طوری که در چند سال اخیر کمتر از ۱۰۰ نفر از معتادان بهبود یافته در سیستان و بلوچستان مشغول به کار شدند.

مرعشی دستگیری قاچاقچیان عمده مواد مخدر، برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر، تقویت مقرهای بازرسی و بهره گیری از سامانه الکترونیکی با توسعه فیبر نوری در مرزها، توسعه آموزش های پیشگیرانه و استفاده از تریبون نمازجمعه تشیع و تسنن برای آگاه سازی مردم از سوء مصرف مواد مخدر را از جمله اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در چند سال اخیر عنوان کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه «رحمدل بامری» که پیش از این مسئولیت های مختلفی از جمله فرمانداری در چند شهرستان و مدیرعاملی ستاد دیه سیستان و بلوچستان را بر عهده داشته است به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان معرفی شد.

کد خبر: 959400

وب گردی

وب گردی