چاووش اوغلو: روابط تجاری با ایران را قطع نمی کنیم

وزیر خارجه ترکیه با ادعای اینکه دولت سوریه، آتش‌بس در درعا را نقض کرده، عملیات ارتش و نیروهای مقاومت علیه معارضان در جنوب را محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) با انتقاد از عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور، مدعی شد که روسیه و آمریکا مسئول نقض آتش‌بس در درعا هستند.

چاووش‌اوغلو در مصاحبه تلویزیونی با شبکه «اِن. تی. وی» ضمن محکوم کردن عملیات ارتش و نیروهای مقاومت سوری برای پس گرفتن مناطق تحت تصرف معارضان در درعا و قنیطره، ادعا کرد درپی این امر حدود 150 هزار نفر آواره شده‌اند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با بیان اینکه در جریان مذاکرات صلح بین این سه کشور، تفاهمنامه‌ای برای ایجاد منطقه کاهش در درعا امضا شده بود، افزود: «آنها باید برای متوقف کردن دولت اسد کاری کنند».

وزیر خارجه ترکیه درباره تهدیدات آمریکا به تحریم کشورهای تجارت کننده با ایران، تاکید کرد که آنکارا هیچ کدام از روابط اقتصادی خود با تهران را به خاطر دیگر کشورها قطع نمی‌کند.

چاووش‌اوغلو همچنین گفت که اگر دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» با فروش مابقی جنگنده‌های F35 به ترکیه موافقت نکند، آنها نیز اقدامات مقتضی را انجام خواهند داد.

منبع: فارس

302

کد خبر: 959404

وب گردی

وب گردی