حکیم زاده: مدارس غیر دولتی و دولتی در شرایط برابر نیستند

معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: مدارس دولتی و غیردولتی دارای تفاوت های بسیاری هستند و مقایسه این دو امکان پذیر نیست و فعالیت هر کدام براساس شرایط و امکانات موجود تعریف شده است.

دکتر رضوان حکیم زاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، درباره وضعیت و تفاوت های مدارس دولتی و غیرانتفاعی گفت: شرایط مدارس دولتی و غیر دولتی متفاوت است و این مدارس را نباید با یکدیگر مقایسه کرد.

وی افزود: مدارس دولتی با کمترین امکانات موجود در حال فعالیت هستند، اما با این امکانات کم هیچ وقت قصد جداسازی و غربالگری دانش آموزان را نداشته اند، که نکته مثبتی برای این مدارس محسوب می شود، این در حالی است که در مدارس غیردولتی دانش آموزان براساس معدل، آزمون ها و گزینش والدین انتخاب می کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: مدیران و معلمان مدارس دولتی دانش آموزان را براساس معدل بالا و پایگاه اقتصادی اجتماعی مناسب والدین ثبت نام نمی کنند بنابراین با شرایط موجود مدارس دولتی، همه دانش آموزان را بدون جداسازی تحت پوشش قرار می دهند که این امر یک دستاورد بزرگ است.


حکیم زاده در ادامه افزود: مدارس غیر دولتی براساس غربالگری و جداسازی و پشتوانه مالی والدین دانش آموزان را ثبت نام می کنند و بدلیل حمایت مالی والدین عملکرد خوبی را از خود نشان می دهند.

وی یادآور شد: تیم مدیریتی مدارس دولتی با توجه به جمعیت زیاد دانش آموزان و قرار گرفتن این مدارس در مکان های مختلف از جمله مناطق محروم و حاشیه شهرها برای ارتقاء دانش دانش آموزان تلاش می کنند و دستاوردهای مدارس غیر دولتی بیشتر به امکانات بهتر و ورودی های گزینش شده برمی گردد؛ اگر مدارس دولتی از چنین شرایطی برخوردار بودند چه بسا عملکردشان از مدارس به اصطلاح برند بهتر می شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: زمانی که گردانندگان مدارس غیردولتی داوطلب اداره مدارس محروم و پرجمعیت باشند و دستاوردهای مثبتی در ارتقای تربیتی و آموزشی دانش آموزان بوجود آورند، می توان گفت که حاصل کار این مدارس است در غیر اینصورت چنین مقایسه هایی مبنای درستی ندارد.


حکیم زاده در پایان گفت: با این وجود استانداردهای فضاهای مطلوب آموزشی در برخی از مدارس غیرانتفاعی رعایت نمی شود و برخی از مدارس در ساختمان منازل مسکونی فعالیت می کنند. ممکن است در بخش دولتی به دلیل محدودیت منابع و کمبود امکانات و تراکم بالا مشکل فضا وجود داشته باشد، اما اگر بخش خصوصی خواهان سرمایه گذاری در حوزه آموزش است؛ باید مکلف به ایجاد یک فضای مناسب و استاندارد باشد و حمایت از حقوق مشتری ایجاب می کند به این مهم توجه بیشتری شود.
706

کد خبر: 959437

وب گردی

وب گردی