نتایج اولیه کنکور سراسری نیمه ی دوم مرداد اعلام می شود

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: کلید اولیه سوالات کنکور 97 داخل کشور از ساعت 21 فردا 10 تیر ماه 97 و کلید اولیه سوالات آزمون خارج از کشور از بعداظهر چهارشنبه 13 تیر ماه 97 روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت وگو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آخرین اخبار برگزاری کنکور 97 گفت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری سال 1397 در گروه های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی و هنر ،علوم تجربی و زبان های خارجی به ترتیب درصبح و بعد از ظهر روزهای پنج شنبه 7 و جمعه 8 تیرماه 97 در 375 شهرستان و بخش مختلف کشور در 479 حوزه امتحانی و همچنین 22 کشور خارجی در 25 حوزه امتحانی خارج از کشور برگزار شد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: براساس گزارشات رسیده کنکور امسال با نظم و کیفیت و امنیت کامل برگزار شد و به منظور دسترسی هر چه سریع تر داوطلبان به سوالات گروه های علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی و هنر ،ریاضی ،سوالات عمومی و اختصاصی هر یک از گروه های آزمایشی برای داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت14/30 و برای گروه آزمایشی هنر از ساعت 21/30 روز پنج شنبه 7 تیرماه 97 و برای داوطلبان گروه آزمایشی تجربی و زبان های خارجی به ترتیب در ساعات 14/30 و 20/30 روز جمعه روی سایت سازمان سنجش قرار داده شد.

توکلی خاطر نشان کرد: کلیه سوالات عمومی و اختصاصی گروه های پنج گانه خارج از کشور نیز از ساعت 16 فردا یکشنبه 10 تیر ماه برروی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. ضمنا کلید اولیه سوالات کنکور 97 داخل کشور از ساعت 21 فردا 10 تیر ماه 97 و کلید اولیه سوالات آزمون خارج از کشور از بعدازظهر چهارشنبه 13 تیر ماه 97 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد.

وی در ادامه یاد آورشد: براساس برنامه زمانی اعلام شده نتایج آزمون بصورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می گیرد و داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند ضرورت دارد پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی در دهه دوم مردادماه 97 نسبت به انتخاب کد رشته های مورد علاقه خود از گروه آزمایشی مجاز یا گروه های آزمایشی مجاز اقدام و کد رشته محل های انتخابی را به ترتیب اولویت انتخاب رشته اینترنتی ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش در پایان متذکر شد: در رابطه با نحوه انتخاب رشته با آزمون رشته های دانشگاه آزاد اسلامی پس از هماهنگی با مسئولان دانشگاه مذکور توضیحات لازم در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه های این سازمان منتشر خواهد شد.

خبرنگار: ندا فراهانی

کد خبر: 959455

وب گردی

وب گردی