مذاکرات صلح با طرفین درگیر در بحران یمن

نماینده سازمان ملل متحد با اعلام انجام مذاکرات صلح با طرفین درگیر در بحران یمن برای برقراری صلح فراگیر ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نماینده سازمان ملل در یمن مارتین گریفیت با اعلام این که طرفین درگیر در بحران یمن تمایل خود را برای شرکت در مذاکرات صلح اعلام کرده اند، ابراز امیدواری کرد طرح صلحی را ظرف هفته آینده به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.

گریفیث روز جمعه در مصاحبه اختصاصی با رادیوی سازمان ملل متحد با اعلام دیدار های جداگانه خود با "عبدربه منصور هادی" رییس جمهور یمن و "محمد عبدالسلام "رهبر حوثی ها، از کاهش درگیری ها از زمان شروع مذاکرات با سازمان ملل سخن گفت.

گریفیث با اعلام مذاکرات مداوم با "حوثی ها"به منظور تعیین زمانبندی و چند و چون انجام پروسه صلح ، ابراز امیدواری کرد قبول آتش بس در بندر "الحدیده" از جانب طرفین منجر به ایفای نقش فعال سازمان ملل متحد برای رسیدن به یک توافق فراگیر شود.

نماینده سازمان ملل تشکیل یک دولت وحدت ملی مقتدر را مطلوب خود دانست و اضافه کرد: " یک میلیون یمنی درگیر جنگند و طبیعتا خلع سلاح و بهسازی اجتماع کار آسانی نخواهد بود، با این حال برقراری ثبات و صلح برای مردم یمن حیاتی است."

کد خبر: 959462

وب گردی

وب گردی