خنیفر: تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم، یک مطالبه ملی است

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال 24 هزار ردیف ظرفیت، در 16 رشته گرایش در 98 پردیس و مرکز سراسر کشور (64 پردیس و 34 مرکز) داریم که بالاترین رقمی است که طی 10 سال گذشته برای دانشگاه فرهنگیان داشته ایم.

دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه تغییر نام دانشگاه فرهنگیان گفت: همان طور که می دانید در هیات امنای هر دانشگاه موضوعات مختلفی مطرح می شود برخی از این موضوعات، مربوط به زمان حال و برخی دیگر مطالبه است،بخش دیگر آن ها نیز نتیجه مطالعات هستند.

وی ادامه داد: تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه تربیت معلم، یک مطالبه ملی است. این تغییر نام جزو 24 دستور جلسه هیات امنای این دانشگاه است، حدود 10 ماه از تشکیل این هیات امنا گذشته بود، من حدود 5-6 ماه است که بر سرکار آمده ام. این تغییر نام مطالبه بوده است، ما در این زمینه مطالعات تطبیقی انجام داده و مشاهده کردیم هیچ جای دنیا به جز دانشگاه تربیت معلم عنوان دیگری نداریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بسیاری از افرادی که مقاله نوشته و می خواهند آن را به خارج از کشور ارائه دهند، با مشکل مواجه می شدند زیرا معادلی برای کلمه فرهنگیان وجود ندارد و مراکز علمی نمی توانند تشخیص دهند فرد از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده است.

وی اضافه کرد: معادلی برای دانشگاه تربیت معلم وجود دارد اما تا کنون عناوینی مانند farhangian university یا Farhangian College در دنیا وجود نداشته است، در همین راستا ما می خواهیم ارتباط خود را با مراکز علمی در جهان حفظ کنیم. تغییر عنوان مطالبه است زیرا عنوان دانشگاه فرهنگیان معادل لاتین ندارد و به نوعی ما را بی هویت کرده است.

خنیفر بیان کرد: عنوان دانشگاه فرهنگیان در فرهنگ ایرانی کلمه خوب و مناسبی است اما در خارج از کشور آنطور که باید شناخته شده نیست.

وی در زمینه ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان در کنکور امسال گفت: امسال 24 هزار ردیف ظرفیت، در 16 رشته گرایش در 98 پردیس و مرکز سراسر کشور (64 پردیس و 34 مرکز) داریم که بالاترین رقمی است که طی 10 سال گذشته برای دانشگاه فرهنگیان داشته ایم. ان شاء الله این افراد بتوانند معلمان آینده ما در رشته های ابتدایی، مشاوره، جغرافیا، تاریخ، علوم اجتماعی، شیمی، ریاضی، فناوری اطلاعات، فارسی، عربی و ... شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: همچنین امکاناتی مانند استخدام قطعی، حذف سربازی، حقوق ضمن تحصیل برای این افراد در نظر گرفته شده و 4 سال تحصیل آن ها نیز جزو سابقه این افراد محسوب می شود. ما در تلاشیم 4 سال تحصیل را بدون حذف واحد به صورت فشرده طی 3 سال برگزار کنیم تا بتوانیم فارغ التحصیلان را زودتر به آموزش و پرورش تحویل دهیم.

وی درپایان تاکید کرد: تحصیل 4 ساله در این دانشگاه از سابقه این افراد محسوب می شود، امتیازهای دیگری برای افرادی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند در نظر گرفته شده است که از جمله مهم ترین آن می توان به استخدام قطعی در سازمان آموزش و پرورش اشاره کرد. همچنین این افراد می توانند از حقوق ضمن تحصیل و امکانات رفاهی استفاده کنند.

201

کد خبر: 959491

وب گردی

وب گردی