برپایی  اختتامیه گفت‌وگوهای دینی ایران و لبنان

هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی با برگزاری آیین اختتامیه، به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیین پایانی هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی ظهر دیروز 8 تیرماه به پایان رسید.

در این مراسم جاثلیق آرام کشیشیان، رهبر ارامنه مسیحیت حوزه سیلیسی جهان، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رییس شورای سیاستگذاری هماهنگی‌های گفت‌وگوی ادیان در جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رییس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از شخصیت‌های علمی و دینی و اندیشمندان مسلمان و مسیحی از جمهوری اسلامی ایران و لبنان، حضور داشتند.

هشتمین دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سیلیسی (6 تا 8 تیرماه) با موضوع «ادیان و محیط زیست» به همت مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی در آنطلیاس لبنان برگزار شد.

«محیط زیست و ارزش‌های مشترک اخلاقی در ادیان الهی»، «تعامل رهبران ادیان با محیط زیست: دو الگوی شاخص حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی مسیح (ع)»، «تأثیر محیط زیست سالم در زندگی فردی و اجتماعی از دیدگاه اسلام و مسیحیت» و «انسان و طبیعت در آموزه‌های ادیان اسلام و مسیحیت»، نشست‌های این دور از گفت‌وگوها بودند.

502

کد خبر: 959502

وب گردی

وب گردی