باید به اعتلای کشور و عزت ملی فکر کرد/ منافع ملی را فدای منافع شخصی نکنیم

کارشناس مسائل اقتصادی و انرژی با تاکید بر این که اقتصاد کشور زمانی از شرایط بحرانی خارج می‌شود که تحول فرهنگی به صورت جهادی در کشور شکل بگیرد تا همه برای منافع کشور تلاش کنند نه برای منافع شخصی خودشان؛ در این صورت است که می توانیم موانع را پشت سر بگذاریم.

مجتبی گل‌پرور کارشناس مسائل اقتصادی و انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص اقدامات خصمانه آمریکا مبنی برافزایش سقف تولید نفت در جهت کاهش صادرات نفت ایران در بازارهای جهانی، اظهار کرد: طبق گفته رئیس جمهور باید برای مواجهه و مقابله با این موضوع به هیچ وجه در برابر آمریکا تسلیم نشده و عزت ملی تاریخی خود را حفظ کنیم و آمریکا را در مبارزه اراده‌ها به زانو درآوریم.

او تاکید کرد: همچنین برای مقابله با این شرایط باید روحیه تعامل بین دستگاه‌های مرتبط را افزایش دهیم. متاسفانه در حال حاضر این تعامل بین مسئولان به عنوان حلقه مفقوده است تا زمانی که به سمت اتحاد و یکپارچگی برای توسعه کشور حرکت نکنیم، اقتصاد کشور در بخش‌های مختلف آسیب پذیر خواهد بود و دشمن به راحتی به اهداف شوم خود دست پیدا می‌کند.

این کارشناس گفت: در صورتی موفق خواهیم بود که مانند اوایل انقلاب با ایجاد تعامل و همبستگی بین اقشار جامعه موانع را پشت سربگذاریم. چرا که در زمان جنگ این امر مهم را به سرانجام رساندیم؛ اما الان به دلیل عدم اعتماد به همدیگر، عدم اتحاد در کشور به وجود آمده است. باید این نگرش و دیدگاه تغییر پیدا کند؛ باید به عزت کشور فکر کرد.

او افزود: اقتصاد کشور زمانی از شرایط بحرانی عبور می کند که تحول فرهنگی به صورت جهادی در کشور شکل بگیرد تا همه برای منافع همدیگر تلاش کنند نه برای منافع شخصی خودشان؛ در این صورت است که می توانیم موانع را پشت سر بگذاریم.

گل‌پرور خاطرنشان کرد: با اتکا به توان داخلی در جهت توسعه صنعت نفت و شناسایی بازارهای هدف با ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری می توان آینده روشنی را برای این صنعت رقم زد.

402

کد خبر: 959507

وب گردی

وب گردی