سناریوهای تهدیدآمیز علیه اقتصاد ایران از سوی آمریکا بررسی شد

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه، اقدامات دستگاه‌ها در اجرای مصوبات در زمینه مدیریت واردات، حمایت از بازار بورس و واگذاری سهام بنگاههای دولتی و عمومی را بررسی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه و به ریاست رئیس جمهور صبح امروز، شنبه تشکیل شد.

در این جلسه، آخرین تحولات اقتصادی کشور مورد بررسی قرار گرفت و گزارش اقدامات دستگاه‌های ذیربط در اجرای مصوبات ۹ گانه شورا در مورد مدیریت واردات، حمایت از بازار بورس و واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی و عمومی، ارایه شد.

در این جلسه، سناریوهای مختلف اقدامات تهدیدآمیز علیه اقتصاد ایران از سوی دولت آمریکا بررسی شد و تدابیر مناسب برای آمادگی جهت مقابله با هر گونه تحریم احتمالی آمریکا، و ممانعت از اثرگذاری منفی بر زندگی مردم، تولید کشور، و مدیریت بودجه دولت مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

همچنین پیشنهادهای سازمان برنامه بودجه، به منظور دستیابی به خودکفایی هر چه سریع‌تر در تولید و مصرف بنزین مورد نیاز کشور، و ممانعت از آسیب‌پذیری در حوزه حامل‌های انرژی و تأمین نیاز مردم مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، ضرورت اقدام جدی در فضای حقوقی کشور برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و گسترش همکاری‌های بانکی بین‌المللی و مقابله با کارشکنی‌های آمریکا در این زمینه به تصویب رسید.

305

کد خبر: 959561

وب گردی

وب گردی