بیش از ۳۰۰ اثر به جشنواره آواها و نواهای رضوی راه یافت

بیش از ۳۰۰ اثر به مرحله داوری سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی استان تهران راه یافت.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محمد حسین اسماعیلی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این باره گفت: با اعلام پایان مهلت ارسال آثار سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی استان تهران بیش از 300 اثر موسیقایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: این تعداد آثار با توجه به برگزاری دو دوره گذشته ی این جشنواره و استقبال چشمگیر هنرمندان حوزه موسیقی و همچنین تمدید 5 روزه دریافت آثار نشان دهنده ارادت و علاقه مندی هنرمندان به ساحت نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و فعالیت در حوزه ی رضوی است.

دبیر اجرایی سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی خاطرنشان کرد: آثار دریافتی این دوره از جشنواره در دو بخش رقابتی شامل آهنگسازی، تنظیم و ساخت ملودی و بخش غیر رقابتی شامل: موسیقی ردیف دستگاهی، کرال و آکاپلا، موسیقی اقوام و نواحی مختلف ایران، مرور آثار و موسیقی ملل است که بیشترین حضور هنرمندان در بخش غیر رقابتی و در حوزه موسیقی اقوام و نواحی ایران به ثبت رسیده است.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد: سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی با توجه به رشد قابل توجه و دریافت این تعداد آثار و همچنین برگزاری موفق آن در دو دوره گذشته، از مقبولیت خاصی در این دوره برخوردار است و ما امیدواریم تا با عنایات و توجهات ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در راه نیل به اهداف این جشنواره که همانا ترویج،ترغیب و گسترش فرهنگ منور رضوی است بیش از پیش گام برداریم.

براساس این خبر، سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در دهه ی کرامت و همزمان با میلاد مسعود امام هشتم حضرت رضا (ع) در سطح استان تهران برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 959593

وب گردی

وب گردی