هیچ بسته حمایتی برای ایران تصویب نشده است

سخنگوی اتحادیه اروپا هم امروز تصویب بسته حمایت از ایران را که پیشتر در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود تکذیب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سخنگوی اتحادیه اروپا هم روز شنبه خبرهای منتشرشده در برخی رسانه‌ها درباره تصویب بسته حمایت از ایران در این اتحادیه را تکذیب کرد.

یورو نیوز به نقل از «مایا کوتسیانچیچ»، سخنگوی اتحادیه اروپا نوشت:«خانم موگرینی در روزهای اخیر هیچ گونه اظهار نظری در مورد برجام نکرده است.»

برخی رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی بامداد شنبه مدعی شده بودند «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصویب بسته‌ای برای حمایت از ایران و برجام خبر داده است.

«کوتسیانچیچ» تصویب چنین طرحی را تکذیب کرد و گفت: «اتحادیه اروپا از زمان اعلام خروج ایالات متحده آمریکا از برجام در تلاش است تا توافق هسته‌ای به دست آمده با ایران را حفظ کند و خانم موگرینی تاکنون به کرات حمایت اروپا از این توافق را اعلام کرده، اما وی در حاشیه نشست سران اروپا در بروکسل سخنی در این زمینه نگفته است.»

سران اتحادیه اروپا در نشست دو روزه این اتحادیه در بروکسل که جمعه به پایان رسید درباره مهاجرت، منطقه یورو و برگزیت گفت وگو کردند.

پیش از این، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز خبر ارائه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا در حمایت از برجام را تایید نکرد و گفت: تاکنون بسته‌ای ارائه نشده و اروپایی‌ها در حال آخرین رایزنی‌ها هستند و بعد از دریافت بسته، موضوع اعلام و بررسی مفاد آن آغاز می‌شود.

305

کد خبر: 959651

وب گردی

وب گردی