مخالفان سوری با روسیه به توافق نرسیدند

مخالفان دولت سوریه اعلام کردند که شروط روسیه برای صلح را نخواهند پذیرفت و در اظهاراتی ایران و روسیه را متهم در عدم رسیدن به توافق در مورد سوریه دانستند.

به گزارش ایسکانیوز، هیات مذاکره کننده مخالفان سوریه در بیانیه ای ضمن فرافکنی، روسیه و ایران را مسئول نقض توافق های انجام شده دانستند.

این هیات جامعه جهانی خواست آنچه آن را "نقض‌های وحشیانه" صورت گرفته در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه خواند، محکوم کند و تدابیر لازم را برای توقف آن در نظر بگیرد.

هیات مخالفان اعلام کرد: هیچ راهکاری درباره سوریه با وجود ایران و روسیه وجود ندارد و تنها راهکار روند سیاسی مورد توافق سازمان ملل است و شورای امنیت باید از آن حمایت کند.

از سوی دیگر، ابراهیم الجیباوی، سخنگوی اتاق عملیات مرکزی در جنوب سوریه (مخالفان) گفت: شروطی که طرف روسی در مذاکرات با ارتش آزاد گذاشته قابل قبول نیست.

سخنگوی نیروهای مخالف گفت: نشستی که روز شنبه با طرف روسیه در جنوب برگزار کردیم به شکست انجامید چون ما شروط مسکو را قبول نکردیم.

الجیباوی تاکید کرد: روس‌ها آماده شنیدن حرف‌ها و خواسته‌های ما نبودند و تنها یک راه حل داشتند و آن قبول شروط آنها و تسلیم شدن بود.

روسیه شرط گذاشته بود که مخالفان سلاح سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل داده و پلیس نظامی روسیه وارد شهر درعا شود. همچنین مخالفان باید نهادهای دولتی را تحویل نظام داده و تمامی نیروها و افسران جدا شده از نظام به کارشان رسیدگی شود.

کد خبر: 959671

وب گردی

وب گردی