دولت به دنبال گسترش مدارس غیرانتفاعی در سراسر کشور است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل اینکه مدارس دولتی از لحاظ مالی در مضیقه هستند دولت برای جبران این خلاء قصد توسعه مدارس غیردولتی را دارد تا به این بهانه بتواند هزینه های جاری را از جیب مردم برداشت کند.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز با اشاره به توسعه مدارس غیر دولتی گفت: دولت به دنبال توسعه و گسترش مدارس غیر دولتی است، البته در برنامه ششم توسعه، نمایندگان مجلس در راستا فراگیری و توسعه این مدارس در کشور مخالفت خودشان را اعلام کردند.

وی گفت: دولت به دنبال گسترش مدارس غیرانتفاعی در سراسر کشور است در واقع دولت برای پرداخت بخشی از هزینه های آموزش و پرورش به این کار پرداخته است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسکانیوز مبنی براینکه چند درصد از دانش آموزان کشور در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند، گفت: از مجموع 13 و نیم میلیون دانش آموز در کشور، حدود 10 درصد آنها در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.

به دلیل این که مدارس دولتی از لحاظ مالی در مضیقه هستند دولت برای جبران این خلاء قصد توسعه مدارس غیردولتی را دارد تا به این بهانه بتواند هزینه های جاری را از جیب مردم برداشت کند



سلیمی یادآورشد: به دلیل این که مدارس دولتی از لحاظ مالی در مضیقه هستند دولت برای جبران این خلاء قصد توسعه مدارس غیردولتی را دارد تا به این بهانه بتواند هزینه های جاری را از جیب مردم برداشت کند.

گفتنی است که در این چند ساله مدارس غیر دولتی در سراسر کشور گسترش یافته است، مدرسه داری و یا راه اندازی یک مدرسه در قالب غیرانتفاعی به یکی از کارهای پردرآمد تبدیل شده است، مدارسی که از لحاظ فضای آموزشی دارای امکانات خوبی هستند، اما از لحاظ آموزشی نسبت به مدارس دولتی ضعیف ترند.
706

کد خبر: 959680

وب گردی

وب گردی