آبرسانی با 56 تانکر سیار در شهرها و روستاهای آبادان و خرمشهر

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان با اشاره به اینکه روزانه 400 هزار لیتر آب معدنی بسته‌بندی و پاکتی در آبادان و خرمشهر توزیع می‌شود، گفت: هم‌اکنون 56 تانکر در سه نوبت به طور متوسط حدود سه میلیون لیتر آب شرب مورد نیاز مردم را در شهرها و روستاهای این مناطق تامین کرده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علیرضا خلیلی‌نیا رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان، با اشاره به اینکه در حال حاضر EC آب این شهرستان به سه هزار و 800 رسیده است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته با بهره‌برداری از خط دوم پروژه آبرسانی غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر در نیمه تیرماه سال جاری و به تبع آن توقف برداشت آب از رودخانه‌‌های کم کیفیت منطقه از جمله بهمنشیر برای آبرسانی، مطمئنا EC آب آبادان نیز به میزان EC طرح غدیر خواهد رسید.
او با تاکید بر اینکه از نیمه تیرماه EC آب آبادان به دو هزار و 300 میکروموس خواهد رسید، گفت: در طی روزهای اخیر به دلیل آسیب دیدگی خط انتقال آب از رودخانه کرخه به شهرهای خرمشهر و آبادان قطع شده بود و در پی این اتفاق کیفیت آب منطقه نیز به دلیل برداشت از رودخانه بهمنشیر نامطلوب شده و EC آب افزایش یافته بود که از روز گذشته با ترمیم خط غدیر و استفاده مجدد از منابع آبی این پروژه برای آبرسانی به آبادان، EC آب نیز به شرایط مطلوب‌تری بازگشته است.

بوی نامطلوب شبکه آبادان به دلیل برداشت‌ آب از بهمنشیر بوده است/ با ترمیم خط غدیر برداشت‌ها متوقف شده است
خلیلی‌نیا به گلایه مردم منطقه در خصوص بدی بوی آب داخل شبکه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه خط یک طرح غدیر دچار آسیب شده بود ما نیز به ناچار برای تامین آب موقت منطقه شروع به برداشت از رودخانه بهمنشیر کرده بودیم. این رودخانه هم به لحاظ EC آب و کیفیت به شدت شرایط نامطلوبی دارد و با توجه به مشکل رخداده، 50 درصد برداشت ما در طی چند روز اخیر از این رودخانه بوده است که بوی بد داخل شبکه هم مربوط به رودخانه بهمنشیر بوده و تاثیر خود را بر روی کیفیت آب منطقه گذاشته است.

EC آب آبادان تا نیمه تیرماه به 2300 میکروموس خواهد رسید
رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: همانگونه که اعلام شد از پانزدهم خردادماه پس از بهره‌برداری کامل از خط دوم انتقال آب از پروژه آبرسانی غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر، برداشت آب از رودخانه‌های کم کیفیت منطقه متوقف خواهد شد و EC آب به دو هزار و 300 میکروموس خواهد رسید.
او با اشاره به اینکه روزانه 400 هزار لیتر آب معدنی بسته بندی و پاکتی در مناطق یاد شده توزیع می‌شود، گفت: هم اکنون 16 تانکر در حال آبرسانی سیار به شهرهای آبادان و خرمشهر و 40 تانکر نیز در حال آبرسانی سیار به روستاهای این دو منطقه هستند تا مشکل آب آبادان و خرمشهر برطرف شود.
خلیلی‌نیا در پایان تاکید کرد: 56 تانکر یاد شده در ابعاد 16 هزار، 32 هزار و 40 هزار لیتر در سه نوبت به طور متوسط سه هزار مترمکعب و یا حدود سه میلیون لیتر آبرسانی سیار در شبانه روز داشته‌اند.

402

کد خبر: 959715

وب گردی

وب گردی