مسمومیت مردم در روستاهای رامهرمز ناشی از استفاده آب‌های خارج از شبکه توزیع است

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی خوزستان گفت: مسمومیت گزارش شده در روستاهای رامهرمز ناشی از استفاده مردم منطقه از آب‌های خارج از شبکه توزیع آب شرب است و در حال حاضر آب شرب سالم در شبکه روستاهای شهرستان رامهرمز جاریست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ درویش‌علی کریمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان، در تشریح خبر مبنی بر مسمومیت تعدادی از هموطنانمان از طریق آب در روستاهای شهرستان رامهرمز اظهار داشت: این اتفاق در ساعت 23 جمعه شب رخ داد و تا شب گذشته حدود 200 نفر از مردم با مراجعه به درمانگاه‌ها مسمومیت داشتند که اکثراً به‌صورت سرپایی مداوا و تعدادی نیز بستری شدند.
او با اشاره به اینکه در حال حاضر روستاها در وضعیت نرمال و مطلوب از نظر دسترسی به آب سالم بسر می‌برند، عنوان کرد: هم‌اکنون ایستگاه پمپاژها فعال و روشن بوده و آب سالم در شبکه‌های روستاها در جریان است.
کریمی با بیان اینکه منشأ آلودگی هنوز کاملاً مشسخص نیست، ادامه داد: با آزمایش‌های صورت گرفته در آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان به این نتیجه رسیدیم که مشکل از شبکه آب رسانی نبوده و در این باره نیز مرکز بهداشت استان هم صحه گذاشته‌اند و در خبری اعلام کردند که مسمومیت مردم از غیر آب شرب بوده است و نظریه قطعی برای مسمومیت روستائیان منطقه احتمالاً تا عصر امروز آماده و اعلام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان تصریح کرد: شرایط هم اکنون در روستاها بسیار عادی است و هیچگونه مراجعه مردمی از بابت مسمومیت به درمانگاه‌ها نیست و در حال حاضر فقط دو نفر در این خصوص بستری هستند که آن هم به جهت مراقبت بیشتر این عزیزان صورت گرفته است.
او افزود: آزمایش‌ها به‌صورت جداگانه از رودخانه و آب شرب شبکه از سوی مرکز بهداشت وشرکت آب و فاضلاب روستایی در حال انجام است تا کاملاً محرز شود که اتفاق صورت گرفته منشأ آن از کجا بوده که به احتمال قوی هموطنانمان یا از رودخانه آب را برداشت کرده‌اند و یا اینکه از چشمه این برداشت انجام شده است.
کریمی با تاکید مجدد بر اینکه در حال حاضر آب شرب در شبکه روستاها جاریست و مردم در حال گذراندن زندگی عادی خود هستند گفت: هیچگونه آبی از طریق تانکر در روستاها توزیع نمی‌شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان ادامه داد: البته باید این را گفت که از شب گذشته برابر احتیاط لازم سه تانکر آب، جهت آب رسانی در مواقع ضروری مستقر شده است، ولی آب طبق روال گذشته از طریق بهره گیری از چشمه پمپاز شده و در شبکه توزیع می‌شود.

402

کد خبر: 959722

وب گردی

وب گردی