تظاهرات سراسری در آمریکا علیه ترامپ

هزاران نفر از مردم آمریکا در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی دولت ترامپ در شهر‌های مختلف این کشور تظاهرات به پا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، هزاران نفر از مردم آمریکا طی شبانه روز گذشته در اعتراض به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ، در شهر‌های مختلف این کشور تظاهرات به پا کردند.

سازمان دهندگان این تظاهرات که «خانواده‌ها به یکدیگر تعلق دارند» نام گرفته، تجمع گسترده را در حدود ۱۰۰ شهر آمریکا برای اعتراض به سیاست ضد مهاجرت ترامپ برنامه‌ریزی کرده‌اند.

یکی از گسترده‌ترین این تظاهرات‌ها در شهر واشنگتن‌دی‌سی صورت گرفت و ده‌ها هزار نفر از مردم‌ این شهر با تجمع در مقابل کاخ سفید و خیابان‌ها اعتراض خود به اقدامات ترامپ در مرز‌های آمریکا را نشان دادند.

کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز با به راه انداختن هشتگ «خانواده‌ها به هم تعلق دارند»، سیاست ترامپ مبنی بر جدا کردن کودکان از والدین در مرز‌های آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند.

روز گذشته علاوه بر واشنگتن ۷۰۰ تظاهرات در شهر‌های مختلف آمریکا در اعتراض به سیاست‌های ترامپ در مرز‌های این کشور برگزار شد.

آمار‌های رسمی نشان می‌دهند که در پی اجرای سیاست تحمل صفر از سوی دونالد ترامپ، در طول ۶ هفته حدود ۲ هزار کودک در مرز‌های آمریکا از والدین خود جدا شده‌اند.

این در حالی است که دولت آمریکا می‌گوید این حق را دارد تا کودکان مهاجر را به همراه والدینشان بازداشت کند تا به روند مهاجرت آن‌ها رسیدگی شود.

این اظهارات روز گذشته و در جریان یک جلسه دادگاه مطرح شده است.

روز چهارشنبه گذشته قاضی فدرال دادگاهی در کالیفرنیا حکمی صادر کرد که بر اساس آن آژانس‌های مهاجرتی در مرز‌های آمریکا و مکزیک از این پس نمی‌توانند کودکان مهاجر را از والدین آن‌ها که قصد ورود غیرقانونی به آمریکا را دارند جدا کنند.

این حکم از سوی «دانا سابرو»، قاضی فدرال دادگاه سن‌دیگو در پرونده مربوط به شکایت «اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا» از جدایی خانواده‌ها در مرز‌های آمریکا صادر شد.

بر اساس این حکم مقامات مرزی آمریکا ملزم به اقدام برای پیوستن کودکان و خانواده‌های آن‌ها ظرف ۳۰ روز هستند.

این حکم درباره کودکان زیر ۵ سال که از خانواده‌های خود در مرز‌های آمریکا و مکزیک جدا شده‌اند مهلت ۱۴ روزه برای مقامات برای پیوستن دوباره آن‌ها تعیین کرده است.

منبع: میزان

کد خبر: 959762

وب گردی

وب گردی