دو میلیارد تومان منابع مالی برای حمایت از طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ها

استاندار تهران از تشکیل صندوق پژوهش در دانشگاه‌های پایتخت خبرداد و گفت: هدف از اجرای این طرح اختصاص منابع مالی برای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‌ها و توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست شورای هماهنگی دانشگاه‌های استان تهران، عصر روز گذشته با حضور محمد‌حسین مقیمی استاندار تهران، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، عیسی فرهادی فرماندار تهران، شکر الله حسن بیگی معاون سیاسی استاندار و روسای 13 دانشگاه برتر استان تهران در سالن امیر کبیر دانشگاه تهران برگزار شد.

استاندار تهران در این نشست اظهار کرد: یکی از اقدام‌های مهمی که به دنبال آن هستیم برقراری ارتباط میان دانشگاه و امور اجرایی است، چراکه در شهر و سطح استان بزرگترین و مهم‌ترین قطب‌های علمی و دانشگاهی وجود دارند.

وی با بیان اینکه توجه به مراکز علمی و دانشگاهی استان می‌تواند به توسعه و پیشرفت در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری کشور کمک کند، افزود: با همکاری دانشگاه‌ها می‌توان در جهت اصلاح فناوری و تولیدات گام‌های خوبی برداشت و محصولات با کیفیت‌تری را تولید کرد.

مقیمی ادامه داد: برای همکاری بیشتر با دانشگاه‌ها، تاکنون سه جلسه با روسای دانشگاه‌ها برگزار شده و در نظر داریم تا هر فصل جلسات کاری خوبی را با این نهادهای علمی برگزار کنیم.

استاندار تهران گفت: برای حمایت بیشتر از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاهی حدود 2 میلیارد تومان منابع مالی در نظر گرفته‌ایم.

مقیمی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور می‌توان با امکانات دانشگاه‌ها، تخصیص منابع مالی استان و توجه به شهرک‌های دانش‌بنیان کمبودهای علمی و فناوری در استان را جبران کنیم.

نقش اساسی دانشگاه در برطرف کردن مشکلات اقتصادی، زیست محیطی و آب

رئیس دانشگاه تهران نیز در این نشست با بیان اینکه دانشگاه نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات زیست محیطی، اقتصادی و آب، آلودگی هوا دارد، گفت: معتقدیم که این مشکلات با برنامه‌های کارشناسی حل خواهد شد، چرا که در دنیا این موارد با اطلاعات روز دانشگاه‌ها مرتفع می‌شود.

محمود نیلی احمد آبادی افزود: دلیل آنکه دنیا در دانشگاه‌ها سرمایه گذاری می‌کند بخاطر حل اشتغال نبوده، بلکه در نظر دارد تا مشکلات پیرامونی را حل کند.

به گفته وی در حال حاضر دانشگاه‌ها بهترین محل برای تعامل علمی بشمار می‌روند و توجه به این مقوله می‌تواند بهترین مسیر را برای اتصال کشور به علم و فناوری‌ها روز جهانی در پی داشته باشد.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های پایتخت در تهران ماندگار می‌شوند

همچنین فارس در خبری از این جلسه به نقل از عیسی فرهادی فرماندار تهران نوشت: من از مسئولان دانشگاه‌ها درخواست می‌کنم دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را از دیگر استان‌ها به سمت تهران کم کنند. این افراد پس از فارغ‌التحصیلی در تهران ماندگار می‌شوند.

وی در ادامه گفت:‌ دانشجویان این مقاطع که اکثراً دختر هستند پس از فارغ‌التحصیلی در تهران ماندگار می‌شوند. این افراد می‌توانند در دانشگاه‌های شهر خود که ظرفیت نیز دارد تحصیل کنند و برای مقطع دکترا به تهران بیایند.

فرهادی ادامه داد: قدمت برخی از ساختمان‌های دانشگاه‌ها بسیار زیاد است که ممکن است تعداد دانشجوی زیادی را با خطر مواجه کند؛ حال فرصت خوبی است تا در کمیسیون ماده 5 و در بحث تغییر کاربری به آنها رسیدگی شود.

فرماندار تهران در پایان گفت:‌ جمعیت حاشیه‌نشینی تهران به سرعت روبه افزایش است و به چند برابر سال‌های پیشین رسیده است و این به دلیل آن است که امکان زندگی در شهر تهران برای مهاجران کم است. همچنین حاشیه‌نشینی روبه افزایش است و به عنوان یک خطر جدی به شمار می‌رود که نیاز به آسیب‌شناسی اجتماعی دارد.

202

کد خبر: 959768

وب گردی

وب گردی