افشای همکاری دختر همکار نزدیک هیتلر با سرویس های اطلاعاتی غربی

به تازگی اطلاعاتی به دست آمده است که دختر فرمانده اس اس با نام دیگری برای آژانس اطلاعات خارجی آلمان غربی بعد از جنگ جهانی دوم کار می کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، به تازگی اطلاعاتی بدست آمده است که نشان میدهد دختر "هاینریش هیملر" همکار نزدیک آدولف هیتلر که از طرف یهودیان متهم به نسل کشی یهودیان شده است، بعد از اتمام جنگ جهانی دوم به استخدام سرویس مخفی آلمان غربی درآمده بوده است.

بر اساس گزارشی که" روزنامه بیلد آلمان " منتشر کرده است،" گودرون بورویتس "، که ماه گذشته در مونیخ در سن 88 سالگی درگذشت، پس از جنگ، برای" آژانس اطلاعات خارجی آلمان BND "کار می کرده است.

به نوشته "بیلد"، "گوردون هیملر" که پس از ازدواج با "وولف-دیتر بورویتس" به " گودرون بورویتس" تغییر نام یافته بود، بین سالهای 1961 و 1963 به عنوان منشی و با نامی مستعار در استخدام سرویس اطلاعاتی آلمان به رهبری افسر سابق نازی "راینهارد گلن" در شهر "پولاخ" واقع در جنوب آلمان بوده است.

"بودو هشل هامر"، رئیس فعلی بخش تاریخ ، "سرویس اطلاعاتی آلمان فدرال BND "، تایید کرد که بورویتس تا سال 1963 برای سرویس مخفی با نام دیگری کار می کرده است.

بورویتس ، که هرگز "نازیسم" را انکار نکرد و در طول عمر خود به شرکت در مراسم های گروه های " نئونازی" ادامه می داد، پس از اینکه جنگ جهانی دوم به پایان رسید و در دادگاه نورنبرگ حضور یافت ، در سال 1946 آزاد شد.

گودرون بورویتس همچنین یکی از اعضای برجسته گروه مخفی " Stille Hilfe " بود که برای کمک به سربازان سابق اس اس تشکیل شده بود.

"هاینریش هیملر" پدر بورویتس و فرمانده اس اس در سال 1945 توسط نیروهای انگلیسی دستگیر شد و در زندان خودکشی کرد.

کد خبر: 959804

وب گردی

وب گردی