اسپانیا 1 (3) - روسیه 1 (4)/ حذف دومین مدعی گروه مرگ

تیم ملی فوتبال اسپانیا مقابل میزبان جام جهانی 2018 شکست خورد و دومین هم‌تیمی ایران هم حذف شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و روسیه از ساعت 18:30 امروز (یکشنبه) در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2018 با قضاوت بورن کوئپرس هلندی در ورزشگاه لوژنیکی به مصاف هم رفتند که بازی در وقت قانونی و دو وقت 15 دقیقه‌ای اضافی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و به ضربات پنالتی کشیده شد. در ضربات پنالتی روسیه با نتیجه 4 بر 3 (در مجموع 5 بر 4) به پیروزی رسید.

بازی با برتری قهرمان جهان در سال 2010 شروع شد و این تیم روی یک ضربه شروع مجدد و با دخالت موثر سرخیو راموس، توسط ایگناشویچ، مدافع حریف در دقیقه 12 به گل رسید. اسپانیا به حملاتش ادامه داد اما برخلاف جریان بازی، پیکه در محوطه جریمه خودی با دست مانع حرکت توپ به سمت دروازه شد تا داور مجبور به اعلام پنالتی شود. ضربه پنالتی توسط ژوبا در دقیقه 41 به گل تساوی روسیه تبدیل شد و 2 تیم با نتیجه یک بر یک به رختکن رفتند.

در 45 دقیقه دوم شاهد یک بازی دفاعی از روسیه و حملاتی نه‌چندان بابرنامه از سوی اسپانیا بودیم. 2 تیم فرصت چندانی برای گلزنی به دست نیاوردند و حضور آسپاس و اینیستا هم نتوانست برای اسپانیا کارساز شود. در نهایت بازی در وقت قانونی یک بر یک به پایان رسید و برای اولین بار در جام‌جهانی 2018 یک جدال به وقت اضافه کشیده شد.

بازی در 2 وقت 15 دقیقه‌ای روند سرد و کسل‌کننده‌ای داشت و هواداران بیش از بازی از باران نسبتا شدید لذت بردند. همچنین در این بازی، برای اولین بار در وقت اضافه تعویض چهارم انجام شد و روسیه از فرصت بهره برد. در نهایت بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی، اسپانیا توسط اینیستا، پیکه و راموس به گل رسید و کوکه و آسپاس هم پنالتی‌‌‌های خود را از دست دادند. روسیه هم به وسیله اسمولوف، ایگناشویچ، گلووین، چریشف به گل رسید تا روسیه 4 بر 3 در ضربات پنالتی و 5 بر 4 در مجموع به برتری برسد تا پس از پرتغال، اسپانیا دیگر هم‌گروهی ایران حذف شود؛ گروهی که به عنوان گروه مرگ از آن نام می‌بردند.

روسیه در مرحله یک چهارم نهایی با برنده دیدار امشب کرواسی و دانمارک بازی خواهد کرد.

604

کد خبر: 959818

وب گردی

وب گردی