وزیر کشور:  مواد مخدر، پناهندگان و تروریسم موضوعی بین المللی است

وزیر کشور کاهش مجازات اعدام برای مجرمین مواد مخدر را از نظر خود به‌عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر دارای مشکلاتی خواند و گفت: ایران در مبارزه با مواد مخدر بیش از ٣٧٠٠ شهید داده و همین امسال بیش از ١٠٠٠ درگیری داشتیم که منجر به کشف ١٢٠٠ تن مواد مخدر شد

به گزارش ایسکانیوز عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت:بنا داریم هر سه ماه یک بار در خدمت اصحاب رسانه باشیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به دیدار خود با کمیسیونر مهاجرت اتحادیه اروپا، گفت: ایران در مبارزه با مواد مخدر بیش از ٣٧٠٠ شهید داده و همین امسال بیش از ١٠٠٠ درگیری داشتیم که منجر به کشف ١٢٠٠ تن مواد مخدر شد که بخشی از آن برای انتقال به اروپا بود. به اروپایی ها گفتم نگاه ایران به این موضوع انسانی است و اگر این نگاه نباشد کافی است وزیر کشور ٢٤ ساعت چشمش را روی هم بگذارد ٢ میلیون پناهنده و ٢ هزار تن مواد مخدر به اروپا خواهد رفت.

ایران در مبارزه با مواد مخدر بیش از ٣٧٠٠ شهید داده و همین امسال بیش از ١٠٠٠ درگیری داشتیم که منجر به کشف ١٢٠٠ تن مواد مخدر شد

وی افزود: اما آنها از دادن دستگاه ایکس ری و سگ های موادیاب به ما خودداری کردند. به اروپایی ها گفته ام که ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد و شما باید در این مبارزه کمک کنید.

رحمانی فضلی ادامه داد: در درگیری اخیر در مرزهای شرقی کشور آنها فقط سی گلوله آر پی جی-٧ شلیک کردند و حتی با خودروهایی تردد می کنند که دید در شب دارد. موضوع مواد مخدر، پناهندگان و تروریسم موضوعی بین المللی است و نهادهای بین المللی باید به کشورهای فعال در این موضوع کمک کنند.

رحمانی فضلی ادامه داد: از سویی قاچاق باید کم شود، اما نمی توانیم خرده فروشان و کوله بران را نادیده بگیریم و به همین جهت طرح ساماندهی بازارچه های مرزی را برای تامین معیشت مرزنشینان تدوین و تصویب کردیم تا در این بازارچه ها کالایشان را با تخفیف عرضه کنند.

موضوع مواد مخدر، پناهندگان و تروریسم موضوعی بین المللی است و نهادهای بین المللی باید به کشورهای فعال در این موضوع کمک کنند

وی در ادامه گفت: در ابتدای مسئولیتم، 3 میلیون ۳۹۰ هزار نفر معتاد داشتیم که الان این تعداد به ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

رحمانی‌فضلی در پایان گفت: ما در مواقعی که قاچاقچیان به کشور پاکستان فرار می‌کنند در محدوده خاصی طبق مذاکراتی که در حال انجام است امکان تعقیب را خواهیم داشت.

700

کد خبر: 959826

وب گردی

وب گردی