کوشکی:  بررسی اموال مسئولان توسط جنبش های دانشجویی، حرکت مطلوبی در راستای اجرای قانون اساسی است

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: اقدام صورت گرفته در راستای بررسی اموال مسئولان توسط جنبش های دانشجویی، حرکت مطلوبی در راستای اجرای قانون اساسی است.

محمدصادق کوشکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در راستای بررسی اموال نامشروع مسئولان گفت: یکی از اصول قانون اساسی، مقابله با ثروت های نامشروع و بادآورده است، که با توجه به اهمیت موضوع در بندهای قانون اساسی به آن پرداخته می شود.

وی ادامه داد: در قانون اساسی، وظیفه بررسی اموال نامشروع مسئولان در ابعاد کلان نیز به عهده نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در زمینه ورود تشکل های دانشجویی به موضوع بررسی اموال مسئولان گفت: در صورتی که تشکل های دانشجویی در این مسیر و برای اجرایی شدن این اصل مطالبه گری داشته باشند، اقدامی مطلوب است.

وی اضافه کرد: تشکل های دانشجویی باید تلاش کنند به عنوان نماینده افکار عمومی بر افرادی که به ناحق ثروت هایشان افزوده شده و بیت المال در دستشان است؛ فشار وارد کنند این افراد نیز باید ناگزیر باشند که زیر فشار افکار عمومی که در واقع فشار جنبش دانشجویی است، بیت المال را پس بدهند.

کوشکی افزود: به طور کلی می توان گفت اقدام صورت گرفته توسط جنبش های دانشجویی، حرکت مطلوبی در راستای اجرای قانون اساسی است. در صورتی که این مطالبه گری موجب شود که قوه قضائیه یا حتی خود قوه مجریه در بحث بررسی اموال مسئولان پیشقدم شود و اموال را از افرادی که به ناحق صاحب آن شده اند پس بگیرد، تلاشی در راستای اجرای قانون است.

وی در پایان تاکید کرد: در هر حالت، این اقدام در راستای بررسی اموال به مسئولان یادآوری می کند که دانشجویان و جنبش های آنان پیشتاز هستند و می توانند اجرای قانون اساسی را به مسئولان یادآوری کنند.

201

کد خبر: 959846

وب گردی

وب گردی