پوستر جشنواره «ایران‌ساخت» رونمایی شد

پوستر دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» با تاکید بر بالندگی و پیشرفت کالاهای باکیفیت داخلی رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، زمینه خاکستری، سه روبان سبز، سفید، قرمز و یک نقش اسلیمی تعالی جویانه؛ عناصر اصلی پوستر تازه منتشرشده دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران ساخت» در حمایت از کالای ایرانی است.
قطعا در هر کشوری نخستین نمادی که برای حمایت از محصولات آن در نظر می آید پرچم آنجاست. نخستین نمادی که در پوستر دومین جشنواره «ایران ساخت» به چشم می‌آید پرچم مقدس و سه رنگ ایران است که سه روبان سبز، سفید و قرمز آن را نمایندگی می کند. این روبان ها از سمت پایین به بالا می رود که این حالت نیز خود نمادی از بالندگی و پیشرفت است. در همه جای دنیا مردم با دیدن پرچم کشورشان حس خوشایندی دارند. با دیدن این پوستر و پرچم ایران نیز حس حمایت از محصولات ایرانی توسط هموطنان برانگیخته خواهد شد.
همچنین برای آنکه پوستر از هر نظر ایرانی باشد از فونت تایپوگرافی شکسته نستعلیق استفاده شده است. برای اجتباب از ایجاد پیچیدگی در پوستر نیز از المان های کمی استفاده شده است. با توجه به اینکه موضوع جشنواره مسئله ای ملی است پس در طراحی پوستر نیز باید این نکته در نظر گرفته شود تا ارتباطی آسان با تمام اقشار داشته باشد نه قشری خاص. در طراحی یک پوستر مخاطبی که به موضوع سر و کار دارد و پیامی که انتقال می دهد مهم است، لغتی که در پوستر دومین جشنواره "ایران ساخت" استفاده شده خود به تنهایی گویای ایران ساخت بودن است.

دومین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» در دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1397 است.
201

کد خبر: 959860

وب گردی

وب گردی