دلیل کم توجهی دولت به آموزش و پرورش مشکلات اقتصادی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت آموزش و پرورش باید توجه ویژه به هر دو مدرسه داشته باشد، مدارس دولتی و غیردولتی قوانین مربوط به خودشان را دارند؛ اما نباید بین آن ها فرق قائل شد که این کار به صلاح نظام تربیتی نیست. 

فرهاد فلاحتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، درباره تفاوت های مدارس دولتی و غیردولتی گفت: دولت بر اساس قانون باید توجه ویژه ای به مدارس غیر دولتی داشته باشد که البته سازوکار مخصوص به خودش را دارد.

فلاحتی گفت: براساس قانون اساسی دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد، اما این که توجه به این مدارس کافی هست یا نه بحث دیگری است، در واقع توجه به مدارس غیردولتی دلیل بر بی توجهی مدارس دولتی نیست.

وی گفت: وزارت آموزش و پرورش باید توجه ویژه به هر دو مدرسه داشته باشد هر چند که مدارس دولتی و غیردولتی قوانین مربوط به خودشان را دارند اما نباید بین آن ها تفاوت گذاشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه، گفت: دولت باید براساس قانون حرکت کند و موارد قید شده در کتاب قانون را در اولویت کاری خود قرار دهد، با همه این تفاسیر در این چندساله توجه به مدارس دولتی کمرنگ شده است.

دلیل کم توجهی دولت به آموزش و پرورش مشکلات اقتصادی است، طبعا تا زمانی که که دولت با این مشکل رو به رو است برای کسری بودجه نگاه ویژه ای به مدارس غیرانتفاعی خواهد داشت



فرهاد فلاحتی گفت: دلیل کم توجهی دولت به آموزش و پرورش مشکلات اقتصادی است، طبعا تا زمانی که دولت با این مشکل روبه رو است برای کسری بودجه نگاه ویژه ای به مدارس غیرانتفاعی خواهد داشت.


وی در پایان افزود: تمام مدارس دولتی باید از لحاظ فضای آموزشی، علمی و امکانات رایگان و عالی باشند تا دانش آموزان به بهترین شکل ممکن تحصیل کنند اما بدلیل مشکلات اقتصادی، این امر در مدارس دولتی به خوبی محقق نشده است.

706

کد خبر: 959874

وب گردی

وب گردی