تیم اقتصادی دولت کارنامه درخشانی ندارد/ اولویت تغییر در حوزه کلان اقتصاد کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: عملکرد تیم اقتصادی دولت دوازدهم در دوره چند ماهه ای که شاهد بحران در اقتصاد کشور بوده‌ایم، مطلوب و قابل قبول نیست و قطعا نیاز است که در ترکیب این تیم اقتصادی بازنگری صورت گیرد.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص عملکرد تیم اقتصادی دولت اظهار کرد: عملکرد تیم اقتصادی دولت دوازدهم در دوره چند ماهه ای که شاهد بحران در اقتصاد کشور بوده‌ایم، مطلوب و قابل قبول نیست و قطعا نیاز است که در ترکیب این تیم اقتصادی بازنگری صورت گیرد و از افراد دارای سطح تخصص بالا، توانمند و مدیریت بالاتر استفاده شود و از این نظر هم در مجلس یک نظر غالب است.

او با اشاره به امضای 200 نامه نماینده مجلس، خطاب به رئیس جمهور برای تغییر ترکیب تیم اقتصادی دولت، گفت: این موضوع نشان دهنده همان نظر بود که فارغ از تعلقات سیاسی و جناحی اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس، این واقعیت را قبول دارند و اذعان می کنند که این تیم باید اصلاح، ترمیم و تقویت شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که اولویت اصلی در تغییر تیم اقتصادی دولت چیست، تصریح کرد: اولویت تغییر تیم بستگی به نظر خود رئیس جمهور دارد و از نظر ما تیم اقتصادی ضعف دارد، منتها به نظر می رسد که ضعفمان بیشتر در حوزه اقتصاد کلان است و تیم اقتصادی دولت که شامل برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است اینها متولی اقتصاد کلان هستند.

او خاطرنشان کرد: البته وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسکن و جهاد کشاورزی هم وظیفه کلان را دارند؛ اما در مرحله نخست باید تغییراتی در حوزه کلان اقتصادی رخ دهد.

402

کد خبر: 959880

وب گردی

وب گردی