رایزن بازرگانی ایران در عراق: مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق راه اندازی می شود

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: اولین مرکز بازاریابی و صادرات کالاهای ایرانی در عراق برای گسترش بازارهای صادراتی همزمان با دهه کرامت در بغداد افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛بهزاد گفت این مرکز با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالاهای ایرانی و در راستای سیاستهای راهبردی وزارت صنعت و معدن تجارت راه اندازی خواهد شد.
او اظهار داشت: 21 عنوان اولویت دار برای بازار عراق جهت حضور مستقیم تولیدات برتر ایرانی دربخش کالا و خدمات پیش بینی شده است.
به گفته او این عنوان ها شامل کالاهای صنعتی زیر ساخت، برق، دانش بنیان، نفت و گاز، ساختمان، خوراک دام و طیور، خدمات فنی و مهندسی، دارو و مواد آزمایشگاهی، مصنوعات پلاستیک و پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، لبنی و نوشیدنی، ماشین آلات، خوراک دام و طیور، تاسیسات آب و فاضلاب و آبرسانی، مواد شوینده بهداشتی، فرش و موکت، صنایع کشاورزی و غذایی، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، رنگ و رزین، سنگ و کاشی و سرامیک می باشد.
رایزن بازرگانی ایران در عراق افزود پس از پیگیریهای مداوم انجام شده تاکنون موافقت این مرکز صرفا برای ایران صادر شده و این مرکز اولین حضور دائم برای معرفی و ترویج کالای ایران در کشور عراق است.
بهزاد همچنین در توضیح اهداف این مرکز گفت: نیاز سنجی انجام شده نشانگر آن است که حضور مداوم شرکتها در بازار عراق و همچنین تعاملات لازم برای شناخت تقاضا و پاسخ بموقع به مشتریان در بازار عراق ضروری است.
او در تشریح هدف دیگر از فعالیت این مرکز گفت: معرفی ویژگیهای کیفی محصولات ایرانی و مدیریت برند توسط بنگاههای اقتصادی در افزایش ضریب نفوذ کالای ایران به عراق بسیار موثر خواهد بود.
رایزن بازرگانی ایران در عراق در خصوص ویژگیهای این مرکز به موقعیت آن در مرکز شهر بغداد به لحاظ دسترسی آسان، امکان عرضه و معرفی بلا واسطه تولیدات ایرانی به طرف عراقی، امکان ارائه خدمات، راهنمایی حقوقی ، بازاریابی، مشاوره ، بیمه و ...، انجام تبلیغات جمعی در رسانه های عراق، و حضور مداوم مدیران، بازرگانان و تجار عراقی برای مذاکره با شرکتهای ایرانی اشاره کرد.
او مساعدت در رویه های ترخیص کالای مشارکت کنندگان در مرکز ، عدم نیاز به ثبت شرکت در مدت استقرار در مرکز، عدم نیاز به موافقت دولت عراق برای احداث دفتر در مدت استقرار در مرکز، برخورداری مرکز از امکان ایجاد ارتباطات بنگاههای اقتصادی با شرکتهای دولتی عراق و امکان اخذ کانتر و یا غرفه با تخفیف های پلکانی را از دیگر ویژگی های مهم مرکز بازاریابی کالاهای ایرانی در عراق ذکر کرد.
بهزاد یادآور شد: این مرکز ویترین و نماد تولیدات فاخر ایرانی در بازار عراق خواهد بود بنابراین مشارکت واحدها و شرکتهای توانمند و ممتاز در این مرکز مورد تاکید است.
او با اشاره به تقاضاهای واصله از استانهای مختلف برای معرفی محصولات صادراتی ایران به عراق گفت این مرکز بستری برای حضور موفق شرکتهای با برنامه جهت توسعه صادرات به عراق است و انتظار می رود هدایت موثری با مدیریت بخشهای دست اندرکار در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری تشکلهای بزرگ صنعتی و بازرگانی ایران برای پشتیبانی و ترغیب صادرات کالای ایرانی انجام پذیرد .
شایان ذکراست اطلاعات لازم در خصوص جزییات مرکز برروی سایت www.iptcenter.irقابل دسترس میباشد

منبع : ایرنا

402

کد خبر: 959900

وب گردی

وب گردی