توانمندی و ارتقای استعدادهای دانشجویی،  اولویت سند جامع فرهنگی است

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با رویکرد جدیدی که در معاونت فرهنگی پیش بینی شده اولویت ها تغییر کرده است و مسلما مراکز مختلف می توانند کمک به رشد استعدادهای دانشجویی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست خبری تبیین و ابلاغ سند جامع فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دقایقی پیش با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه آغاز شد.

دکتر علیرضا صامت مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این نشست درباره سند جامع فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تغییر نگرش در سند فرهنگی اتفاق افتاده و در تدوین این سند راهبردی محورهای اصلی تعیین شده و براساس آن یکسری محورها و راهبرد هایی پیش بینی شده است از جمله تحقق سبک زندگی ایرانی و اسلامی، آموزش و توانمند سازی دانشجویان که با بازنگری و باز سازی مراکز مشاوره در صدد اجرای آن هستیم.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی: در حال حاضر نزدیک به 1000 مشاور در سطح واحدها فعالیت می کنند و نقش این مراکز کمک به حل مشکلات دانشجویان است و با رویکرد جدیدی که در معاونت فرهنگی پیش بینی شده اولویت ها تغییر کرده است و در اولویت های جدید بحث توانمندی و ارتقا استعدادهای دانشجویان است، مسلما مراکز مختلف می توانند کمک کنند که استعدادهایی که وجود دارد افزایش یابد.

صامت در ادامه خاطر نشان کرد: دومین اولویت بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که مورد تایید مقام معظم رهبری بوده و طبعا برای این موضوع برنامه های مختلفی پیش بینی شده است که یکی از این برنامه ها طرح ملی سیما زندگی دانشجویان است که یکی از کاربردهایش تحلیل آسیب های اجتماعی است که دانشجویان در معرض آسیب و بحث مداخله فردی هم در این سند پیش بینی شده است و یک تیم ارجاع پیش بینی کردیم که اگر واحدی تخصص نداشته باشد دانشجو رها نمی شود و به مرکز استان ارجاع می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضرآنچه که مورد نظر است مشاوره های روانی است اما در مراکز مشاوره، انواع مشاوره دینی و مذهبی و مشاوره حقوقی و کسب و کار پیش بینی شده است که همه این موارد با استفاده از حضور اساتید دانشگاهی ارائه خواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اعمال تخفیف های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیین نامه تخفیف دانشجویی برای دانشجویان کم بضاعت و دانشجویان زلزله زده کرمانشاه تخفیف جداگانه ای را در نظر گرفته است و دانشجویان متقاضی باید به واحدها مراجعه کنند.

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: سامانه نقل و انتقال مهمانی دانشجویان از 20 خرداد ماه باز شده است و تا 15 تیرماه ادامه دارد و دانشجویان متقاضی باید به سامانه منادا مراجعه کنند و در خواست خود را ثبت کنند که تا الان نزدیک به 5 هزار نفر ثبت نام کردند و واحدهای دانشگاهی ظرفیت های ورود و خروج خودشان را اعلام کردند و انتقال دانشجویانی که بعد از قبولی ازدواج می کنند حتما انجام خواهد شد و تمام دانشجویان دختر غیر از رشته پرستاری می توانند به محل سکونت همسر یا والدین مهمان شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم، در خصوص حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز گفت: میزان اعتبار وام اعطا شده به دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش قابل توجهی داشته به طوری که این اعتبار در سال گذشته ۱۶۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۲۲۵ میلیارد تومان رسید.
شریعتی نیاسر به تشدید روابط وزارت علوم با مجلس شورای اسلامی و تقویت آن اشاره کرد و گفت: اولویت‌هایی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای آموزش عالی مطرح کرده است همان اولویت‌هایی است که ما در وزارت علوم بر آن متمرکز شده‌ایم.
وی با تشریح این اولویت‌ها گفت: توجه به شاخص های مندرج در نقشه آموزش عالی کشور، توجه به ماموریت های وزارت علوم در برنامه ششم توسعه، تحقق طرح آمایش آموزش عالی و حذف کنکور از اولویت‌هایی است که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حیطه وزارت علوم به آنها اشاره کرده است.
وی ادامه داد: برای تحقق شعار سال نیز به هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها اجازه دادیم ۲ درصد درآمد اقتصادی دانشگاه را به طرح مهارت‌افزایی اختصاص دهند.

204

کد خبر: 959904

وب گردی

وب گردی