آخرین وضعیت بیمه درمان کارکنان صنعت آب و برق/ الزام شرکت‌ها به انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌گر مجاز

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با تشریح آخرین وضعیت بیمه درمان کارکنان صنعت آب و برق از الزام شرکت‌ها به انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌گر مجاز مورد تائید این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی‌اکبر مهاجری، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در خصوص وضعیت بیمه درمان سال 98-97 کارکنان و به ویژه تاخیر در ابلاغ قرارداد برخی از شرکت‌های بیمه، گفت: سلامت همکاران و درمان آنان از دغدغه‌های مهم این معاونت است و بیش از 20 سال است که با همکاری سازمان تامین اجتماعی، مدیریت درمان پایه و تکمیلی همکاران با همکاری شرکت‌های بیمه تجاری مدیریت می‌شود.

او با اشاره به اینکه در طی دهه 70 و 80 زمان ابلاغ قراردادهای بیمه ابتدای سال بوده، است، یادآور شد: انعقاد قرارداد و تعیین هزینه‌های مربوط در ابتدای سال با توجه به عدم تصویب تعرفه‌های درمان توسط شورای عالی درمان و هیئت وزیران، انعقاد قرارداد را با مشکل مواجه می‌کرد، همچنین کسب مجوز از سازمان تامین اجتماعی برای انجام بیمه پایه توسط بیمه‌گذاران تجاری با فراز و نشیب‌هایی توام بود که به همین دلیل طی سال‌های اخیر، شروع قراردادهای بیمه به ابتدای تیرماه منتقل شد و تفاهم‌نامه با سازمان تامین اجتماعی با مدت‌های طولانی‌تر از یک سال صورت می‌پذیرد.

مهاجری تصریح کرد: معمولا مذاکرات طولانی برای ایجاد هماهنگی در قراردادهای درمان، در اواسط بهمن‌ماه آغاز می‌شود. این امر برای سال 97 هم به همین منوال انجام گرفت و طبق معمول جلسات هماهنگی تا اواسط اردیبهشت ماه انجام شد. به نظر می‌رسد شرایط ناپایدار اقتصادی و نگرانی‌های مربوط به آن و همچنین عدم آشنایی کادر فنی یکی از شرکت‌های تاثیرگذار با روال عملکردی وزارت نیرو موجب شده است که این شرکت تعدادی از شرکت‌های دیگر طرف قرارداد را، خلاف رویه جاری و توافقات به عمل آمده به سمت افزایش تعرفه سوق دهد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه این رویه مورد موافقت وزارت نیرو قرار نگرفت، ادامه داد: بنابراین با مشورت کمیته سرمایه‌های انسانی وزارت نیرو تصمیم گرفته شد از ظرفیت‌ سایر شرکت‌های بیمه‌گر در این زمینه استفاده شود.

او افزود: با هماهنگی به عمل آمده، شرکت‌های بیمه‌گر متعددی از جمله آتیه‌سازان حافظ، سینا، دی، میهن، سرمد، البرز، ملت، آرمان، رازی، دانا و ایران تاکنون موافقت خود را با شرایط وزارت نیرو اعلام نموده‌اند و بر اساس اطلاع، سایر بیمه‌گران نیز در حال رایزنی برای پذیرش شرایط وزارت نیرو هستند.

مهاجری خاطرنشان کرد: با توجه به تاخیر غیرقابل قبول برخی از شرکت‌های بیمه‌گر در پذیرش شرایط وزارت نیرو و با توجه به ضرورت جلوگیری از اختلال در امر درمان، لازم است شرکت‌های وزارت نیرو با سرعت بیشتر نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌گر مجاز واجد شرایط وزارت نیرو که اسامی آنها به طور مستقیم و یا از طریق سایت دفتر توسعه منابع انسانی اطلاع‌رسانی شده است اقدام نمایند.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو ادامه داد: همچنین این شرکت‌ها نسبت به تداوم همکاری با مراکزی که تاکنون از پذیرش شرایط وزارت نیرو خودداری نموده‌اند، تجدیدنظر نموده و در این مرحله کلیه ذخایر بیمه عمر کارکنان خود را به شرکت مجاز دیگری منتقل نمایند.

او به میزان رضایت‌مندی کارکنان صنعت آب و برق از طرح درمان اشاره کرد و گفت: در این خصوص از دو سال گذشته نظرسنجی جامعی از همکاران در اقصی نقاط کشور و همچنین از مسئولین بیمه شرکت‌های زیرمجموعه و مسئولین شرکت‌های بیمه‌گر به عمل می‌آید، که با استفاده ازروش‌های آماری نتایج رضایتمندی برای هر شرکت بیمه‌گزار و بیمه‌گر مجزا و در سرفصل‌های مختلف استخراج می‌گردد.

مهاجری اضافه کرد: شاخص رضایتمندی در حال حاضر حدود هفت از 10 است که این رقم نشان دهنده رضایتمندی مناسب بیمه شدگان از قرارداد مذکور است. امیدواریم با تعامل مناسب‌تر شرکت‌های بیمه‌گر و افزایش سطح توانمندی همکاران مسئول در شرکت‌های زیرمجموعه این رضایتمندی افزایش یابد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در خصوص اینکه چه تعداد شرکت در قرارداد سال جاری مشارکت خواهند داشت، عنوان کرد: بالغ بر 220 شرکت از شرکت‌های زیرمجموعه، از قرارداد تنظیمی و ابلاغی این وزارتخانه استفاده می‌نمایند که تعداد بیمه‌شدگان اصلی شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آن‌ها، بالغ بر 360 هزار نفر است.
402

کد خبر: 959944

وب گردی

وب گردی