ساز و کار روشنی برای استفاده از جوانان در کشور وجود ندارد

رئیس مجلس گفت: ساز و کارهای روشنی برای استفاده از جوانان در ساختارهای مختلف اجرایی و مدیریتی کشور وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، دومین همایش ملی جوانان و قانونگذاری امروز (دوشنبه 11 تیرماه) در سالن همایش های مرکز پژوهش های مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس آغاز به کار کرد.

در ابتدای این مراسم، دبیر همایش پیام دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را درخصوص همایش مذکور قرائت کرد.

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ابتدا لازم می دانم از همت و ابتکار عمل شما برای برگزاری این همایش با حضور طیف ها و گروه های مختلف جوانان این مرز بوم که آینده سازان حقیقی این سرزمین هستند تشکر و قدردانی نمایم.

بدون تردید برپایی و استمرار چنین رویدادهایی می تواند از یکسو موجب آشنایی نسل جوان با حوزه قانونگذاری و جایگاه و نقش قوانین در کشور شده و از سوی دیگر با ایجاد انگیزه لازم در میان جوانان موجب هم افزایی فکری و تلاش آنها برای حل و فصل مشکلات این قشر بسیار مهم و تاثیر گذار در جامعه شود. جمعیت جوان کشور یکی از مهم ترین مولفه های قدرت جمهوری اسلامی ایران بوده و زیر ساخت بسیار مهمی برای رسیدن به توسعه و آبادانی کشور است. بدون شک با تحولی که در سطح سواد و تحصیلات جوانان کشور در دهه های اخیر صورت گرفته است، دوران طلایی در کشور در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور در حال و آینده ایجاد شده است.

یکی از ویژگی های اصلی انقلاب اسلامی این بوده است که جوانان پیش برنده اصلی تحولات آن بوده و بار اصلی انقلاب، جنگ و توسعه بعد از آن را به دوش کشیده و پیش برده اند. علیرغم چنین تجربه های موفق، به نظر می رسد سازوکارهای روشنی برای استفاده از جوانان در ساختارهای مختلف اجرایی و مدیریتی کشور وجود ندارد. سازوکارهای چون مجلس دانش آموزی، مشاوران جوان و... نیز در نهایت نتوانسته است روندهای مشخصی را برای مشارکت جوانان فراهم سازد.

تمرکز بر ایجاد سازوکارهای روشن برای مشارکت جوانان در ساختارهای اجرایی و تقنینی کشور باید همراه با تأمل هم زمان درباره مهم ترین نیازها و مسایل جوانان از جمله دو مساله محوری آموزش و اشتغال آنها باشد. هر گونه هم اندیشی و هم فکری در میان نخبگان جوان باید با حفظ تعادل میان این دو بعد و با هدف افزایش سهم جوانان در ساختن آینده ایران اسلامی باشد.

بار دیگر از همه جوانانی که مجدانه در این راه می کوشند تشکر نموده و از خداوند منان توفیق همگان را خواستارم.

302

کد خبر: 959959

وب گردی

وب گردی