مسیر ایلام ـ مهران  تا 25 تیرماه بازگشایی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مسیر اصلی ایلام ـ مهران باید تا 25 تیرماه بازگشایی شود.

به گزارش ایسکانیوز، احمد کرمی ظهر امروز در نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها خواستار تسریع در بازگشایی مسیر ایلام به مهران شد و اظهار داشت: هم‌اکنون محور ایلام ـ مهران (بعد از تونل کربلا) به علت انجام عملیات انفجار و تعریض محور مسدود است و تردد از مسیرهای جایگزین جاده قدیم ایلام ـ ماربره ـ صالح آباد و ایلام ـ ملکشاهی ـ مهران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این مسدود شدن به خاطر توسعه راه‌های ارتباطی استان از جمله تکمیل چهارخطه کردن محور ایلام به مهران در قطعات مختلف است.

معاون استاندار ایلام افزود: عملیات ریزش برداری ناشی از انفجار راهسازی هم اکنون در حال انجام است و بر اساس تعهد پیمانکار از فردا باید با حداکثر ظرفیت ماشین آلات و در سه شیفت کاری ادامه ادامه یابد.

کرمی با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه یکهزار و 330 تن از ریزش برداشت می‌شود، گفت: امیدواریم با افزایش شیفت کاری و ماشین‌آلات شاهد دو تا سه برابر شدن حجم ریزش برداری باشیم، به طوری که در کمترین زمان ممکن بازگشایی مسیر صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت 10 دستگاه کامیون، 4 بیل مکانیکی سنگین، 6 دستگاه بولدوزر و یک دستگاه بیل پیکور در اجرای این عملیات، تأکید کرد: مسئولان ذیربط باید هر 48 ساعت یکبار از روند اجرای عملیات ریزش برداری بازدید و نحوه اقدامات را رصد کنند.

معاون استاندار ایلام در پایان ضمن عذرخواهی از شهروندانی که به واسطه این عملیات، فعالیت های شان با مانع روبرو می‌شود، خاطرنشان کرد: این عملیات به منظور ایمن سازی و آماده سازی مسیر لازم الاجرا است چرا که از مجموع 120کیلومتر مسیر جاده ایلام - مهران تاکنون 85 کیلومتر از این محور تکمیل و چهارخطه شده و زیر بار ترافیک رفته است و در تلاش هستیم تا پیش از اربعین این میزان به 100 کیلومتر برسد.

کد خبر: 959965

وب گردی

وب گردی