وحدت و یکپارچگی باید بین دولت و مجلس شکل بگیرد/ ضرورت ترمیم  تیم اقتصادی دولت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که نبود وحدت و یکپارچگی سبب از بین رفتن سرمایه ملی کشور می‌شود، گفت: برای عبور از شرایط بحرانی اقتصاد، باید تیم اقتصادی ترمیم شود.

معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، گفت: نمایندگان مجلس به منظور تقویت و ترمیم تیم اقتصادی دولت نامه‌ای را به امضا رساندند تا بتوانند در جهت ترمیم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کنند و در این ترمیم ممکن است تغییراتی نیز صورت گیرد.

او تصریح کرد: بایستی تصمیماتی که در بخش تیم اقتصادی گرفته می شود با مجلس هماهنگ بوده تا فشار کمتری به قشر آسیب پذیر جامعه وارد شود.

آقاپور افزود: منظور از ترمیم تیم اقتصادی این است که یک صدای واحد از کل تیم اقتصادی کشور به گوش مردم برسد نه اینکه مجلس یا دولت(رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و وزرای دیگر) سازهای مختلف بزنند؛ چرا که این امر سبب هدررفت منابع و سرمایه ملی کشور می‌شود. می توان گفت از سرچشمه باید یک رود جاری شود ؛ در غیر اینصورت اتحاد و یکصدایی بین مجلس و دولت ایجاد نخواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ارزیابی تیم اقتصادی باید به خروجی کار نگاه شود. با توجه به عملکردی که دولت طی این‌ ماه‌ها از نظر تحولات سیاسی، اجتماعی و جهانی داشته، می توان گفت در بخش اقتصادی ضعیف عمل کرده است.

او تاکید کرد: ما انتظار داریم با توجه به تاکیدات سخنان مقام معظم رهبری در جهت ایستادگی و وحدت برای توسعه کشور، باید بین گروهها و جناح‌های سیاسی و همه اقشار مردم همبستگی شکل بگیرد تا همه به یک نقطه و چشم انداز توجه داشته باشند.

آقاپور خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت معیشتی اقتصادی خانوارها و ایجاد امنیت روانی برای جلوگیری از فشارهای اقتصادی باید در سرلوحه کاری دولتمردان قرار بگیرد تا بتوانیم این شرایط بحرانی بوجود آمده در کشور را مدیریت کنیم.

402

کد خبر: 959974

وب گردی

وب گردی