لزوم استمرار حیات علمی و فنی مرکز علمی کاربردی رسانه

170 نفر از دانشجویان مرکز علمی کاربردی رسانه در مخالفت با مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر ممنوعیت پذیرش دانشجو و انحلال این مرکز بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در بیانیه دانشجویان مرکز علمی کاربردی رسانه آمده است:

اولاً: این مرکز فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ باهدف آموزش و تربیت نیروی متخصص، فنی و مهارتی تحت حمایت سازمان صداوسیما آغاز به کار کرده است. در مصاحبه وزیر محترم علوم هم، ایشان دلایل انحلال دانشگاه‌های علمی کاربردی را بحث دولتی بودن آن‌ها اعلام کرده‌اند. با توجه به اداره سازمان صداوسیما تحت نظر رهبری معظم انقلاب و وابسته نبودن این سازمان به بدنه دولت و اینکه مرکز رسانه با دانشگاه این سازمان به‌طور مستقیم همکاری دارد، مرکز رسانه هیچ‌گونه وابستگی به بدنه دولت نداشته و اداره آن هیچ هزینه‌ای نه تنها بر دولت بلکه سازمان صداوسیما نداشته است.

ثانیاً؛ بحث دوم وزیر علوم جناب آقای غلامی؛ بحثی در مورد بیکاری دانش‌آموختگان است. لازم به ذکر است تمام کسانی که در این دانشگاه درس‌خوانده و فارغ‌التحصیل گردیده‌اند با توجه به تخصصی بودن رشته‌ها در زمینه‌های هنری، فنی، فرهنگی و مدیریتی تماماً جذب سازمان‌های مختلف، ادارات دولتی، نهادهای هنری و رسانه‌ای بخصوص سازمان صداوسیما گردیده و بخش اعظمی از دانشجویان این مرکز با توجه به تخصص فراگرفته در بهترین پست‌های مدیریتی، هنری و رسانه‌ای کشور مشغول به کار می‌باشند. ثالثاً؛ در بحث کاهش کیفیت آموزش در مراکز علمی کاربردی؛ در بازدید مسئولین دانشگاه جامع در بهره‌برداری از فاز اول توسعه و تجهیز مرکز رسانه خود به عینه دیدند که این مرکز در سطح بسیار بالاتری نسبت به مراکز علمی کاربردی دیگر و حتی دانشگاه‌های قدیمی کشور است؛ مرکزی که در آن اساتید برتر و نمونه، مدیران رده بالای سازمان صداوسیما و متخصصان و مهندسان آشنا به امر آموزش علوم و فنون رسانه‌ای مشغول به تدریس می‌باشند.

رابعاً: در بحث کاهش قابل ملاحظه دانشجویان در مراکز علمی کاربردی؛ مرکز رسانه یکی از پرشورترین و قوی‌ترین مراکز علمی کاربردی در بحث دانشجو و جذب آن بوده است. مسئولان دانشگاه جامع خود شاهد این امر می‌باشند که بعد از گرفتن حق کارشناسی از این مرکز و جلوگیری از ثبت‌نام دانشجویان این دوره‌ها در سال ۹۶ چه تعداد تقاضا برای ثبت‌نام در این مرکز به صورت حضوری و نامه‌نگاری‌های متعدد اعلام گردید. مرکزی که علیرغم ممانعت عملی دانشگاه جامع در ثبت‌نام بهمن ۹۶ در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دانشجو فعال در رشته‌های مختلف دانشجو دارد.

لذا با توجه به دلایل ذکر شده، دانشجویان مرکز رسانه بیانیه خود را مبنی بر لزوم استمرار حیات علمی و فنی مرکز علمی کاربردی رسانه و پذیرش دانشجو برای آن از طریق سازمان سنجش اعلام می‌دارند.

کد خبر: 959984

وب گردی

وب گردی