هوای  تهران  برای گروه‌های حساس ناسالم است

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه در برخی ساعات امروز ( ۱۲ تیر) است،گفت: وضعیت کیفی هوای پایتخت طی امروز از نظر آلاینده ازن در شرایط ناسالم به ویژه برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز حسین شهبازی افزود: وزش باد در برخی ساعات امروز (۱۲ تیرماه) خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه این شرایط جوی طی فردا (۱۳ تیر) کمابیش ادامه دارد، تصریح کرد: برای برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوبی -جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی انتظار می‌رود تا فردا (۱۳ تیر) بر غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق به طور نسبی افزوده شود همچنین دمای هوای تهران تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۸۴ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۸۸ همچنان در شرایط سالم است.

700

کد خبر: 960042

وب گردی

وب گردی