انتقاد مکزیکی ها از نیمار: فوتبال جای مرد هاست نه دلقک ها!

سرمربی و بازیکنان تیم ملی فوتبال مکزیک از ستاره برزیل به خاطر بزرگ نمایی در لگد شدن پایش انتقاد کردند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، طبق معمول نیمار نقش اول داستان بازی‌های تیم ملی برزیل بود. او شب گذشته (دوشنبه) در پیروزی 2 بر صفر سلسائو مقابل مکزیک در مرحله یک هشتم نهایی، گل زد، بهترین بازیکن میدان شد و البته از آن نمایش‌های اغراق‌آمیز همیشگی‌‌اش در مواجهه با خطای بازیکنان حریف انجام داد. این اتفاق در دقیقه 72 رخ داد زمانی که او با میگل لایون در کنار زمین درگیر شد و بازیکن مکزیک که قصد داشت توپ خارج شده از زمین را از ستاره پاری‌سن‌ژرمن بگیرد، قوزک پای او را لگد کرد.

نیمار دقایقی بعد از جای خود بلند شد و به بازی ادامه داد تا مشخص شود که اتفاق خاصی برای او رخ نداده اما واکنشی که به لگد شدن پایش نشان داد آنقدر اغراق‌آمیز بود که گویی قوزکش شکسته است، هرچند متئو لاهوس، داور مسابقه از دادن کارت زرد به لایون خودداری کرد.

خوان کارلوس اوسوریو، سرمربی مکزیک در باره اتفاقی که در یک قدمی او رخ داد، گفت: کنترل بازی را در دست داشتیم اما به نظر من این که آن همه از وقت بازی را برای یک بازیکن هدر دهیم، واقعاً شرم‌آور بود. وقفه‌ای که برای رسیدگی به وضعیت یک بازیکن ایجاد شد 4 دقیقه طول کشید و حتی بچه‌هایی که فوتبال بازی می‌کنند هم می‌دانند چنین کاری نباید انجام دهند. فوتبال باید بازی مردها باشد نه آنهایی که در گوشه و کنار زمین دلقک‌بازی می‌کنند.

در همین حال لایون، مدافع مکزیک هم مدعی شد که عمداً پای نیمار را لگد نکرده و گفت: هر چه نباشد این بازی، فوتبال است. اگر نیمار نمی‌خواهد بدنش توسط کسی لمس شود باید برود و ورزش دیگری را انتخاب کند. اگر او می‌خواهد مدام روی زمین دراز بکشد بهتر است به خانه‌اش برود و آنجا دراز بکشد. من پای او را کمی لمس کردم اما این اتفاق زمانی رخ داد که رفتم توپ را بگیرم و او تلاش داشت توپ را به من ندهد و به همین دلیل نتوانستم در همان تلاش اول توپ را بردارم. به نیمار نگاه هم نمی‌کردم و چشمم فقط به توپ بود. داور هم به من گفت «ما صحنه را دیدیم و فهمیدیم در اتفاقی که رخ داد عمدی در کار نبوده است.»

رافائل مارکس، کاپیتان کهنه‌کار مکزیکی‌ها با 39 سال سن که پنجمین و احتمالاً آخرین جام جهانی‌اش را تجربه می‌کند اما مدعی شد رفتاری که از نیمار دیده برای او عجیب نبوده است.

او گفت: ما نیمار را خیلی خوب می‌شناسیم. شخصیت او و شیوه بازی‌اش را می‌شناسیم و می‌دانیم که عجیب و غریب است.

606

کد خبر: 960050

وب گردی

وب گردی