ملت ایران به زانو در نخواهد آمد

رئیس جمهوری با تاکید بر این که ملت ایران هیچ وقت در برابر فشار خارجی به زانو در نیامده و نخواهد آمد، ایرانیان مقیم خارج از کشور را سفرای ملت خواند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه دوشنبه به وقت محلی، در دیدار ایرانیان مقیم سوئیس، با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور، نماد فرهیختگی و اخلاق ایرانی هستند، فعالیت های ارزنده و تاثیر بالای ایرانیان در خارج از کشور را موجب افتخار دانست و اظهارداشت: اگر از هم فاصله بگیریم، دشمن بیشتر توطئه می کند و وظیفه همه ما، تلاش برای توسعه و رفاه بیشتر ملت است.
روحانی گفت: هدف واقعی آمریکا از تحریم، فشار به زندگی مردم است اما آنها ادعا می کنند که می خواهند به دولت ایران فشار وارد کنند، اما وقتی واردات مایحتاج ضروری مثل دارو و نهاده های دامی را تحریم کنند، به چه کسی فشار وارد خواهد شد؟ آمریکایی ها مدعی شده اند که می خواهند به طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی فهمند، چرا که این اصلا معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه اش را ببینید.
رئیس جمهوری با تاکید دوباره بر اینکه فشار اقتصادی به ایران، فشار به ملت خواهد بود، اضافه کرد: وقتی سرمایه گذاری در ایران با مانع مواجه شود، توسعه صنایعی که از این سرمایه گذاری بهره مند و باعث شده بودند در این سال ها درآمد غیر نفتی کشور از درآمد نفتی بالاتر برود، مختل خواهد شد. نتیجه اعمال فشار بر روابط بانکی و بیمه ای، در نهایت بر ملت ایران وارد خواهد شد.
روحانی با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم، افزود : ملت ایران هیچ وقت برابر فشار خارجی به زانو در نیامده و درنخواهد آمد. مگر 30 سال پیش در این روزها آمریکایی ها هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون نکردند و مگر در جنگ به سکوی نفتی ایران حمله نکردند و مگر کشتی معمولی لجستیک ایران را تصرف نکردند. آیا توانستند با همه این جنایات ملت ایران را تسلیم کنند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه تمام نمایندگی های کشور در خارج، باید خدمتگزار هموطنان باشند، گفت: امروز فشار جدید بر مردم و جامعه ایران، مقطعی است که همه به عنوان ایرانی و برای عظمت کشور باید کنار هم بایستیم و تلاش خود را افزایش دهیم. امروز مسئولیت همه چه ایرانیان خارج از کشور و چه ایرانیان داخل کشور سنگین تر و مهم تر از دیروز است.
روحانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مقامات سوئیسی هم گفته اند که می دانیم حق با ایران است و حامی برجام و تداوم روابط اقتصادی با ایران هستیم و40 شرکت اقتصادی سوئیس فردا با همکاران ایرانی خود جلسه دارند. در این مقطع که آمریکایی ها در مواجهه با ایران به جز چند کشور از طرف همه کشورهای دیگر جهان در زبان و عمل محکوم شده اند، امیدوارم بتوانیم با همکاری و همدلی با کمترین هزینه از این مسیر عبور کرده و شاهد ایرانی سرزنده تر، آبادتر و عزتمندتر باشیم.

کد خبر: 960053

وب گردی

وب گردی