آمریکا به زودی از شرق فرات خارج خواهد شد

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دیر یا زود آمریکایی ها از منطقه شرق فرات می روند و شرشان از سر مردم سوریه کم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، عاطف النداف وزیر آموزش عالی کشور سوریه در دیدار با دکتر ولایتی با ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با دکتر ولایتی،گفت: مایلم مراتب درود رهبری و مردم سوریه را به مقامات جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب برسانم و همچنین به دلیل مواضع ایران در قبال گروه های تروریستی و مبارزه با تروریسم سپاسگزاری کنم.

وی افزود: دیدار هایی که با وزیر بهداشت و علوم ایران داشتیم، دیدارهای بسیار خوبی بود؛ امیدواریم با همراهی دکتر ولایتی به سمت عملی شدن نتایج این مذاکرات پیش برویم.

در ادامه این دیدار، دکتر ولایتی با تبریک پیروزی های دولت و ملت سوریه در عرصه های مختلف اظهار داشت: پیروزی های اخیر سوریه در منطقه درعا و بازپس گیری این منطقه مهم را به نوبه خود تبریک می گویم.

وی تصریح‌ کرد: دشمنان اصلی ایران و سوریه که آمریکا و اسرائیل هستند همچنان به تلاش های خود برای مقابله با ملت و دولت مستقل سوریه ادامه می دهند؛ آمریکایی ها بدون آن که دعوتی از سوی دولت سوریه داشته باشند به شرق فرات آمده اند و به وسیله خوی تجاوزگری خود چندین هزار نفر را در این منطقه مستقر کرده اند‌.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: بدون تردید این پیروزی های سوریه را مقدمه ای می دانیم در قبال پیروزی در برابر آمریکا و دیر یا زود آمریکایی ها از این منطقه می روند و شرشان از سر مردم سوریه کم خواهد شد.

ولایتی در پایان اذعان داشت: اخیرا آمریکا بمبارانی را علیه نیروهای سوری در جنوب شرقی سوریه انجام داد که موجب شهادت چندین تن از شهروندان سوری و عراقی شد و یقینا پاسخ مناسبی را از سوی مردم سوریه و عراق دریافت خواهد کرد.

کد خبر: 960063

وب گردی

وب گردی