رهاسازی آب پشت سدها برای دسترسی سریع مردم آبادان و خرمشهر به آب سالم

به دنبال شوری بالای آب شهرهای آبادان و خرمشهر به دستور استاندار خوزستان تمهیداتی صورت گرفت تا از طریق رهاسازی آب از پشت سدها مردم این دو شهر هرچه سریع‌تر به آب شرب سالم دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایسکانیوز، به دنبال شوری بالای آب شهرهای آبادان و خرمشهر به دستور استاندار خوزستان تمهیداتی و راهکارهای متعددی صورت گرفت تا از طریق رهاسازی آب از پشت سدها مردم این دو شهر هر چه سریع‌تر به آب شرب سالم دسترسی پیدا کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت توسعه نیشکر به‌منظور هماهنگ شدن با شرایط آبی جدید و مقابله با خشک‌سالی برنامه‌ریزی خود را در جهت برداشت کمتر آب از رودخانه انجام داد.

در این رابطه مصطفی شبه معاون بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: به‌منظور تأمین آب در پایین‌دست حجم زیادی آب از پشت سدها رهاسازی شده است اما به دلیل برداشت نیشکر و کشت‌های غیرمجاز به شکلی که انتظار داشتیم آب به پایین‌دست نرسیده است.

وی افزود: لازمه رسیدن آب کافی به پایین دست قطع برق نیشکر است چراکه ایستگاه‌های پمپاژ آب‌ دست آن‌ها است و به هر مقداری که می‌خواهند آب برداشت می‌کنند.

معاون بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: نیشکر در شرایط عادی بیش از سند ملی آب و تخصیصی که پروانه دارد آب مصرف می‌کند.

منبع: فارس

201

کد خبر: 960074

وب گردی

وب گردی