آخرین وضعیت آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان

فرماندار گالیکش گفت: آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان که از عصر دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد، در حال کنترل و مهار است.

به گزارش ایسکانیوز، حسن خسروی درباره آخرین وضعیت حریق در پارک ملی گلستان اظهار داشت: آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان که از دیروز آغاز شده همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی در حال اطفای حریق هستند.

وی افزود: حریق دیروز عصر ساعت 16 از حاشیه ضلع شمالی جاده در حد فاصل تونل در سه‌راهی دشت با آتش گرفتن علفزار و بوته‌زارها آغاز شده و به داخل جنگل گسترش یافته است.

فرماندار شهرستان گالیکش درباره وسعت و میزان خسارت دیده از جنگل و مراتع منطقه، تصریح کرد: هنوز وسعت دقیق از آتش‌سوزی مشخص نیست و این آتش به طرف ارتفاعات سوق یافته که تلاش برای خاموش کردن همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: نیروهای ارتش, بسیج, منابع طبیعی, محیط زیست, هلال احمر, نیروهای مردمی و دیگر نیروها از ادارات از همه شهرهای اطراف در محل برای اطفای حریق حضور دارند.

خسروی گفت: بخش‌هایی از نواحی شرقی پارک ملی گلستان, واقع در حوزه خراسان شمالی نیز درگیر این حریق شدند و نیروهایی از دشت و گرمه نیز برای اطفای حریق حضور یافتند.

فرماندار شهرستان گالیکش اظهار کرد: خوشبختانه وزش باد در این منطقه از بین رفته و ما امید داریم تا حریق را امروز کنترل و اطفاء کنیم.

وی تاکید کرد: از آنجایی که عامل این آتش‌سوزی بی‌احتیاطی انسانی بوده, از همه مردم تقاضا داریم در زمان روشن کردن آتش در محل حضور داشته و تا خاموشی کامل و اطمینان از آن محل را ترک نکنند.

منبع: تسنیم

201

کد خبر: 960078

وب گردی

وب گردی