احیای پارک رضاآباد نیازمند اعتبار است

شهرستان مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات نیازمند توسعه فضاهای سبز است و پارک جنگلی رضاآباد این شهر که اکنون به جنگل خشک تبدیل شده باید هرچه سریعتر احیا شود.

به گزارش ایسکانیوز، شهرستان مهران در جنوب غربی استان ایلام به دلیل موقعیت خاصی که دارد، در توسعه استان نقش مهمی را ایفا می کند به همین دلیل لازم است مسئولان بیشتر به این شهرستان توجه کنند تا افرادی که در این شهرستان زندگی می کنند با روحیه بهتری کار خود را ادامه دهند.

شهرستان مهران به دلیل گرمسیری بودن دمای زیاد آن در تابستان باعث مشکلاتی برای مردم می شود و بودن درختان و جنگل و پارک در این شهرستان در تلطیف فضا و هوای این شهرستان اثرگذار است.

یاد کردن از پارک جنگلی رضا آباد مهران که چند برابر شهر مهران وسعت دارد یکی از درخواست های مردم این شهرستان است که با توجه به وسعت پارک و شرایط خاص آب و هوایی مهران مردم انتظار دارند مسئولان ارشد استان بودجه ای به این پارک اختصاص دهند و گونه های درختی جدیدی را جایگزین درختانی که با شرایط آب و هوایی منطقه همخوانی ندارند و در حال خشک شدن هستند، کنند.

پارک جنگلی رضاآباد به یک جنگل متروکه و پر از شاخه و برگ خشک تبدیل شده است

مهدی عبدالهی از شهروندان شهرستان مهران گفت: شهرستان مهران دارای جاذبه های فراوانی است اما به دلیل عدم رسیدگی در سطح شهر و آماد نبودن پارک جنگلی رضاآباد مردم از داشتن یک فضای تفریحی محروم هستند.

وی افزود: در همه شهرستان ها یک مکان برای تفریح و تفرجگاه وجود دارد ولی متاسفانه در شهرستان مهران با وجود منابع آب و درختان خوبی که در این شهرستان است به دلیل عدم رسیدگی مسئولان هم اکنون پارک جنگلی رضاآباد به یک جنگل متروکه و پر از شاخه و برگ خشک تبدیل شده است.

حسین عزیزی از دیگر شهروندان مهران در خصوص مشکلات این پارک گفت: اولین مشکل پارک رضاآباد شهرستان مهران نبود جاده دسترسی و دیگری نبود امکانات رفاهی است، همچنین نبود امنیت اجتماعی در این پارک از دیگر مشکلات است.

وی ادامه داد: شهرستان مهران هر ساله در ایام اربعین میزبان جمعیت میلیونی زوار اربعین است، متاسفانه در این شهرستان پارک نه در داخل و نه در خارج شهرستان وجود ندارد که این خود به عنوان یک ضعف برای شهرستان محسوب می شود.

احیای پارک رضاآباد نیازمند اعتبار است

سعید طاهری مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهران اظهار داشت: پارک جنگلی رضا آباد شهرستان مهران قریب به ۸۰۰ هکتار وسعت دارد این پارک در دهه ۷۰ با رویکرد یک منطقه تفریحی احداث شده است.

وی افزود: انتخاب گونه های این پارک با توجه به وضعیت بارندگی و بارش های آن زمان و نوع کاشت گونه ها صحیح نبوده و بر اساس توان اکولوژیک این پارک طراحی نشده است و در شرایطی که در شهرستان مهران بحث کمبود منابع آبی مطرح است و گونه های کاشت شده در این پارک گونه های کم توقعی نیستند و نیاز به آب فراوان دارند به همین دلیل بحث خشک شدن درختان این پارک به وجود آمد.

طاهری اضافه کرد: با توجه به این که آب و هوای شهرستان مهران بسیار خشک است، مردم این شهرستان از نظر فضای سبز و سرانه فضای سبز محروم هستند و حق مسلم مردم این شهرستان این است که از فضای سبز بهره مند شوند و ما این مطالبه و احیای پارک جنگلی رضاآباد مردم شهرستان را به دیده منت می گذاریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته در بحث بهره وری پارک رضاآباد از محل اعتبارات استانی ۶۰۰ میلیون تومان برای آن مصوب شد که تخصیص پیدا نکرد و همچنین با توجه به این که خواست عموم مردم مهران این است ما از مسئولان ارشد استان درخواست داریم که در بحث اعتبارات استان بودجه ای به این پارک اختصاص پیدا کند که ما بتوانیم بعد از احیا قسمتی از فضای سبز این پارک با کاشت گونه های مقاوم و گونه های غیر از این گونه ها ی پارک این کار صورت گیرد.

یکی از این جاذبه‌های شهرستان مهران پارک جنگلی رضاآباد است که در پنج کیلومتری مهران، قبل از ورود به شهر قرار دارد. پارک جنگلی زیبا و وسیع که برای بازدید و استراحت گردشگران ساخته شده است.

توسعه مراکز تفریحی و فضای سبز در دستور کار شهرداری

حجت شاکیان شهردار مهران اظهار داشت: شهر مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات شناخته می شود که قطعا نیازمند توجه در بحث زیباسازی و توسعه زیرساخت های شهری است.

وی گفت: کارهای خوبی در بحث روشنایی معابر، جدول گذاری و آسفالت خیابان ها انجام شده و توسعه فضاهای سبز و مراکز تفریحی نیز در دستور کار قرار دارد.

شاکیان افزود: یکی از اقدامات شهرداری طی جاری آغاز احیای «مهران پاک» بوه که این مهم نیازمند دو تا سه میلیارد تومان اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه نوسازی و بهسازی پارک های این شهرستان از خواسته های اصلی مردم مهران است، گفت: ایجاد این پارک های در مواقع اربعین برای خدمات رسانی مطلوب بسیار حائز اهمیت است.

شاکیان تصریح کرد: ایجاد ست های ورزشی و دستگاه های بازی کودکان از دیگر نیازمندی های پارک های شهرستان مهران است.

وی افزود: البته تاکنون پارک شادی، گل ها و...در شهر مهران احیا شده که قطعا کافی نیست و ما دنبال بهسازی و نوسازی تمامی پارک های شهر به منظور رفاه مردم هستیم.

منبع: مهر

201

کد خبر: 960080

وب گردی

وب گردی