الگوسازی دانشگاه آزاد اسلامی  در تولید علم، خلق ثروت و مسائل فرهنگی

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با استفاده از خلاقیت و ایده های دانشجویان و اساتید باید شرایط سخت و تنگناها را به فرصت تبدیل کنیم تا دانشگاه در تولید علم، خلق ثروت و مسائل فرهنگی به یک الگو تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز، از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد یاسوج، مراسم تکریم و معارفه مدیر حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ابوالفضل شمس مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یاسوج برگزار شد.‎

شمس در این نشست با بیان ویژگی ها و ظرفیت های استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: همدلی که بین افراد وجود دارد، قطعاً باعث پیشرفت خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن از هیچ اقدامی علیه ملت ایران کوتاهی نکرده و طراحی هایی در چهل سالگی انقلاب دارد، اظهار داشت: یکی از دلایل اقدامات دشمن میزان اثرگذاری انقلاب است و تمام تبلیغات دشمن برای این است که این نظام برای دیگر ملتها نتواند الگو باشد.

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان در راستای عملکرد صحیح آنها تمام کاستی ها را متذکر شد و فرمودند با وجود کمبودهایی که هست مسئولان در رفع مشکلات بکوشند و مراقبت شود تا دشمن و اپوزیسیون موج سواری نکنند. باید پمپاژ امید برای نسل جوانی باشیم که دشمن سعی می کند آنها را نامید و مایوس از انقلاب جلوه دهد.

وی با اشاره به نبود امکانات قبل انقلاب اسلامی و با بیان اینکه در سایه انقلاب خدمات در همه نقاط کشور تقسیم شد، گفت: تبلیغات شبکه های مجازی و ماهواره ای به نسل جوان القاء این معناست که انقلاب کاری انجام نداده و ما باید این را به جوانان بگوئیم هر جا پیشرفتی در کار بوده، ناشی از تلاش نیروهای انقلابی و عقب ماندگی و فقر ناشی از مدیریت عناصر بی تعهد و غیرانقلابی است.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه دشمن از طریق اقتصاد به مردم فشار وارد می کند، گفت: نگاه عناصر نژادپرست آمریکایی و تیم هایی که معتقد به براندازی انقلاب هستند، این هست که با تشدید تحریم ها، مردم به زانو در خواهند آمد، ولی مردم نشان دادند هرجا سختی بیشتر باشد، مقاومت آنها نیز بیشتر خواهد شد.

وی راه حل مقابله با دشمن را مقاومت عنوان کرد و افزود: دشمن با نا امن کردن مرزها، استفاده از منافقین و ترور سعی دارد افکار و عقاید خودش را بر ما تحمیل کند. نمونه ای از اقدامات دشمن ترور بیش از 12 هزار زن و مرد نیروی انقلابی است که نمونه بارز آنها شهید صیاد شیرازی است.

شمس عملیاتی روانی را از اقدامات دیگر دشمن و آمریکایی دانست و افزود: تنها راه ما در مقابل توطئه های دشمن، مقاومت است و باید با همدلی و انسجام درونی در مقابل دشمن بایستیم.

وی در ادامه سخنان خود به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در کشور اشاره و تصریح کرد: دانشگاههای نسل جدید باید بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند. باید در دانشگاه مسائل را شناسایی و حل کنیم. بخشی از مشکلات ما در دانشگاه در مورد مسائل فرهنگی است که حوزه های فرهنگی و غیره به صورت ملی و منطقه ای باید فعالیت داشته باشند.

شمس با تأکید بر اینکه با شناسایی نقاط ضعف باید آنها را به نقاط قوت تبدیل کنیم، خاطر نشان کرد: با استفاده از خلاقیت و ایده های دانشجویان و اساتید باید شرایط سخت و تنگناها را به فرصت تبدیل کنیم تا دانشگاه در تولید علم، خلق ثروت و مسایل فرهنگی به یک الگو تبدیل شود.

وی ادامه داد: دانشگاه با اعتماد به دانشجویان و انجام فعالیت های پژوهشی وابستگی خود را به شهریه کاهش دهد و با تولید علم و تبدیل آن به ثروت موانع و مشکلات جامعه را حل کنند.

وی حراست را گوش شنوا و چشم بینای مدیریت و ارکان دانشگاه خواند و بیان کرد: حراست باید تمام مسائل و مشکلات را ببیند و در زمینه نظارت از همه بخشها بالاتر باشد.

دکتر کرم جانی پور دبیر هیات امنا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این جلسه گفت: در سایه امنیت شاهد رشد و تعالی انسان به سوی کمال خواهیم بود.

وی به ارائه گزارشی از وضیت آموزشی، علمی و فرهنگی واحدهای دانشگاهی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز پرداخت.

حجت الاسلام سید حکمت اله هاشمی پور رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این رابطه گفت: خداوند انسان را خلق کرده و به او ماموریت داده تا تابلوی زیبای عمل خود را ترسیم کند.

وی با بیان اینکه حراست مسئولیت بسیار مهم و پرمخاطره ای است که با آبروی انسانها سروکار دارد، اظهار داشت: چون انسان حرمت دارد و همانطوری که پیامبر اسلام (ص) فرمودند حرمت انسان از حرمت کعبه واجب تر است و چون حراست با آبروی افراد سروکار دارد، مسئولیت بسیار خطیری است چون هم حق الناس است و هم حق الله.

در ادامه این نشست، با اهدای لوح سپاس و یک جلد قرآن کریم از زحمات و خدمات داراب جوکار عنوان مدیر سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد و واحد یاسوج قدردانی و مسعود غفاری زاده به عنوان مدیر جدید معرفی شد .

پیش از این نشست، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی به همراه روسای واحدهای دانشگاهی استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور بر مزار دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و اهدای گل، یاد و خاطره این شهیدان را گرامی داشتند.

202

کد خبر: 960091

وب گردی

وب گردی