تصویب شیوه‌نامه ادامه تحصیل همزمان در دو رشته برای داوطلبان استعدادهای درخشان

جلسه شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر فرهاد رهبر و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مباحث مطرح‌ شده در شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی، گفت: اولین دستور جلسه، شیوه‌نامه تشکیل کمیته برنامه‌ریزی دروس معارف بود که با توجه به گستردگی دروس معارف در سطح واحدهای دانشگاهی و لزوم نظارت بر کمیت و کیفیت ارائه این دروس و شرایط اعضای هیات علمی درس معارف، لازم بود این کمیته تشکیل شود.

تصویب شیوه‌نامه تشکیل کمیته برنامه‌ریزی دروس معارف در دانشگاه آزاد اسلامی

وی افزود: با تایید اعضای شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی دانشگاه، تشکیل کمیته برنامه‌ریزی دروس معارف مصوب و مقرر شد یک کمیته 9 نفره برای نظارت بر کیفیت دروس معارف در سطح واحدهای دانشگاهی تشکیل شود.

دکتر رهایی با بیان اینکه شیوه‌نامه مربوط به شورای هماهنگی گروه های برنامه‌ریزی درسی، موضوع بعدی مطرح شده در جلسه بود، اظهار داشت: به دلیل تراکم بالای کار در بحث برنامه‌ریزی در سطح دانشگاه به خصوص تغییراتی که در واحدهای درسی مطرح است، امکان اینکه همه این موضوعات در شورای برنامه‌ریزی مطرح شود، فراهم نیست، لذا مقرر شد شورای هماهنگی گروه های برنامه‌ریزی با یک ترکیب مشخص راه‌اندازی شود تا با تفویض اختیاری که از شورای برنامه‌ریزی می گیرد، امورات مربوط به برنامه‌ریزی در مباحث مربوطه را انجام دهد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: ضوابط پذیرش دانشجو در واحدهای بین‌المللی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مشخص شد.

وی خاطرنشان کرد: شیوه‌نامه ادامه تحصیل همزمان در دو رشته برای داوطلبان مشمول استعدادهای درخشان، موضوع بعدی مطرح‌ شده در جلسه بود. این شیوه‌نامه قبلاً در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده، اما اینکه این ضوابط چگونه در دانشگاه آزاد اسلامی که همه دانشجویان مشمول پرداخت شهریه هستند، اجرایی شود، یکی از موضوعات مهم بود.

دکتر رهایی ادامه داد: خوشبختانه در شورای برنامه‌ریزی دانشگاه، این آیین‌نامه مصوب و مقرر شد جزئیات آن در شورای هماهنگی گروه های برنامه‌ریزی تکمیل و به واحدها ابلاغ شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد: مصوبات این جلسه طی دو هفته آینده با نهایی شدن جزئیات آنها در شورای هماهنگی به واحدها ابلاغ شود.

201

کد خبر: 960120

وب گردی

وب گردی