مصارف آب و برق شرکت‌ها نباید فراتر از سال گذشته باشد

وزیر نیرو با صدور بخشنامه‌ای از تمامی شرکت‌های آب و برق خواسته است که مصارف خود را در دوره تابستان سال 97 به گونه‌ای مدیریت نمایند که مصارف آب و برق آن شرکت نباید از میزان مصارف دوره مشابه سال گذشته فراتر نرود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ششم تیرماه سال جاری بود که رئیس‌جمهوری در هم‌اندیشی مدیران اجرایی سراسر کشور با تاکید بر اینکه دولت بایستی در خط مقدم صرفه جویی مصرف آب و برق باشد از تمامی وزارتخانه‌ها و زیرمجموعه‌های آن‌ها خواسته بود مصرف آب و برق خود را در سه ماه تابستان امسال کنترل کنند.

حساسیت شرایط تامین آب و برق تابستان امسال به گونه‌ای است که رئیس جمهوری در این نشست به تمامی وزارتخانه‌ها و زیرمجموعه‌های آن‌ها تذکر داد که اگر مصرف این بخش‌ها بالاتر از سال گذشته باشد باید مسئولان مربوطه آن بخش را عوض کنند.
در همین راستا رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز با صدور بخشنامه‌ای با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهوری و تاکید وی بر ضرورت پیشگامی دولت و دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه در صرفه‌جویی مصارف آب و برق در ماه‌های گرم سال، از تمامی شرکت‌های آب و برق خواسته است مصارف خود را در دوره تابستان سال 97 به گونه‌ای مدیریت نمایند و نباید مصارف آب و برق آن شرکت از میزان مصارف دوره مشابه سال گذشته فراتر نرود.
وزیر نیرو این بخشنامه را لازم الاجرا دانسته و عنوان داشته است با مدیران شرکت‌های که میزان مصرف آب و برق آن‌ها در فصل تابستان بیش از دوره مشابه سال گذشته باشد برخورد خواهد شد و شرکت‌هایی که میزان مصرف آن‌ها نسبت به دوره مشابه کاهش یافته باشد، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

همچنین با دستور اردکانیان، معاونت برق و انرژی و معاونت آب و آبفا مسئول نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه هستند و گزارش اقدامات انجام شده را برای وزیر نیرو ارسال خواهند کرد.

402

کد خبر: 960136

وب گردی

وب گردی